کلاف سر در گم کوه‌بلعی در مشهد؛
جلوگیری از ساخت و سازها، آزادسازی اراضی تصرف شده، خلع ید و ابطال اسناد ماخوذه ارتفاعات جنوبی مشهد توسط شهرداری مشهد به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
کد خبر: ۵۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 07 July 2015
به گزارش تابناک رضوی، طرح آزادسازی اراضی و ارتفاعات جنوب شهر در دستور کار هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قرار داشت که اعضا به آن رای موافق دادند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در این رابطه گفت: موضوع این طرح یک رویکرد است که باید برای اصلاح امور در شهر حاکم شود.

محمدرضا حسین‌‌نژاد افزود: حدود 95 درصد ساخت و سازها و تصرفات انجام شده در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد متاسفانه ظاهر قانونی دارد و از مراجع مختلف مجوز دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آزادسازی این حجم سنگین از تصرفات بار مالی زیادی برای شهرداری مشهد در پی دارد که باید تامین شود و این طرح باید شامل کلیه تصرفات قانونی و غیر قانونی انجام شده در ارتفاعات شود.
نهادها با دور زدن قانون، از کمیسیون ماده 5 ، مجوز تصرف ارتفاعات را گرفته‌اند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص این طرح اظهار داشت: 95 درصد تصرفات ارتفاعات جنوبی مشهد با دور زدن قانون و دریافت مجوز غیر قانونی از کمیسیون ماده 5 ظاهر قانونی به خود گرفته‌اند.

علی اصغر نخعی‌راد عنوان کرد: با تصویب این طرح می‌خواهیم پروانه‌ها و مجوز‌های کسانی را که پروانه گرفته‌اند اما هنوز اقدام به ساخت و ساز نکرده‌اند را باطل کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان دغدغه کلیه ساخت و سازهای انجام شده و تصرفات صورت گرفته در ارتفاعات توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادها و سازمان‌ها را دارند نه فقط دغدغه تصرفات غیرقانونی را.

مدیریت طرح ارتفاعات جنوبی مشهد تشکیل می‌شود

خلیل موحدی محصل، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز با ارائه پیشنهاد تشکیل مدیریت طرح ارتفاعات جنوب شهر برای ایجاد عرصه عام‌المنفعه، خاطرنشان ساخت: بیشتر ارتفاعات در منطقه 9 مشهد قرار دارد که این منطقه با وسعت 400 هکتاری و جمعیت 330 هزار نفری کار سختی را در اداره امور ارتفاعات دارد.

وی افزود: لازم است تا مدیریت مستقلی برای این مهم تشکیل شود تا کلیه ارتفاعات واقع شده در مناطق 7، 8 و 9 را مدیریت نماید.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد نیز خصوص این پیشنهاد گفت: ما به دنبال چابک‌سازی و کوچک‌سازی تشکیلات شهرداری مشهد هستیم.

محمد آذری تاکید کرد: چون مسئله ارتفاعات جنوبی بسیار مهم است لذا می‌توان با ساز و کار دیگری، بدون بزرگ کردن تشکیلات، کار را با اولویت پیش برد.

در ماده واحده این طرح آمده است که شهرداری مشهد موظف است نسبت به جلوگیری از احداث بنا و آزادسازی اراضی، اولویت‌ها را مشخص نموده تا بر مبنای اولویت‌ها، هماهنگی لازم با دستگاه‌های زیربط و دستگاه قضایی در خصوص خلع ید و ابطال اسناد ماخوذه متصرفین ارتفاعات جنوبی اقدام لازم صورت گیرد و از هر گونه ساخت و ساز جدید و پاسخگویی به استعلامات نقل و انتقال جلوگیری نماید.

همچنین می‌بایست با اقدام مناسب از قبیل ایجاد فضای سبز، پیشگیری مناسب نسبت به تصرفات اراضی در اختیار صورت پذیرد.

همچنین در تبصره‌های این مصوبه مقرر شد شهرداری مشهد در مناطق 7، 8 و 9 گزارش دقیقی از تصرفات غیر قانونی ارتفاعات جنوبی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تهیه و ظرف حداکثر یک ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه نمایند.

در ادامه مقرر گردید شهرداری با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اجرایی نمودن تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری در این خصوص اقدام نماید.

همچنین پیشنهاد موحدی، عضو شورای اسلامی شهر در مورد تشکیل مدیریت طرح ارتفاعات جنوبی نیز به تصویب اعضا رسید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار