شهردار شیراز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کره-ایران گفت: آمادگی داریم با همکاری کشور کره، در شیراز اتوبوس‌های برقی تولید کنیم.
کد خبر: ۵۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 15 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در این دیدار اظهار داشت: به دنبال مذاکره با شهرداران سایر کلانشهرها، توافق شده است که در صورت ایجاد این واحد تولیدی در شیراز، بتوانیم اتوبوس‌ها و ماشین‌های برقی را به سایر کلانشهرها ارسال کنیم و این امکانات را در اختیار آنان نیز قرار دهیم.

شهردار شیراز خطاب به هیئت کره ‌گفت: در آینده‌ای نزدیک شیراز به پایگاه اینترنت جنوب کشور تبدیل می‌شود و در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار و تأمین سوپرکامپیوترها، می‌توانیم با کشور کره مبادلات تجاری داشته باشیم.

اسکندرپور افزود: در بحث هوشمند سازی به دنبال این هستیم شیراز را به عنوان یک شهر نمونه در زمینه هوشمند سازی حوزه‌های ترافیک و حمل و نقل برجسته کنیم و در این راستا می‌توانیم از همکاری مشترک شیراز و کره برخوردار شویم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مردم کشورها و شهرهای آسیای شرقی وجوه فرهنگی مشترک بسیاری با یکدیگر دارند؛ ازین رو خوشحال می‌شویم با شهر دگو ارتباط خواهر خواندگی برقرار کرده و درسایه این ارتباط به تبادل فرهنگی و مراودات مناسب اجتماعی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه شیراز در زمینه گردشگری و جذب گردشگر از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است گفت: شیراز به دلیل موقعیت طبیعی، تاریخی و فرهنگی به ویژه در فصل بهار در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این فصل، تعداد گردشگران به میزانی است که به راحتی امکان رزرو جا و اقامت درهتل ها وجود ندارد.

شهردار شیراز بیان کرد: با توجه به تعداد گردشگران، ظرفیت خوبی برای ساخت هتل در شیراز وجود دارد و ما آمادگی خود را برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش هتلداری و گردشگری اعلام می‌کنیم، همچنین بافت تاریخی شیراز نیز از پتانسیل مناسبی برای گردشگری برخوردار است و در این زمینه نیز آماده همکاری با بخش خصوصی و سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام/ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار