مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: سه هزار حلقه چاه غیر مجاز آب تا پایان امسال در استان فارس پُر می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 15 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب و پر و مسلوب المنفعه شدن دو هزار و ۳۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان، فارس پارسال توانست مقام نخست کشور در بستن چاه‌های غیرمجاز کسب کند.

وی با اشاره به کنترل چاه‌های برقی استان به عنوان یکی از تصمیمات مهم شورای حفاظت آب فارس، افزود: متاسفانه بعضی از کشاورزان از عمق‌های پایین اقدام به برداشت آب می‌کنند که با توجه به پروانه بهره‌برداری، تصمیم گرفته شده که در این مقطع زمانی تنها ۱۵ ساعت از شبانه‌روز برق چاه آن‌ها روشن باشد.

دهقانی ادامه داد: اخیرا در شهر‌های شرقی استان استخر‌های بزرگی از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند که در این باره هم تصمیم گرفته شد برق چاه‌هایی که آب را به استخر می‌ریزند قطع یا کنتور‌های آن‌ها هوشمند شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه رهاسازی آب برای کشاورزی در سال ۹۷، نخواهیم داشت، به حجم ذخیره فعلی آب سد‌های استان اشاره کرد و گفت: سد درودزن تنها ۳۳۲ میلیون مترمکعب آب دارد و کل آب سد ملاصدرا هم رها شده است.

دهقانی با بیان اینکه سد سلمان فارسی با ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دلیل سیلاب سال قبل بیشترین حجم آب سد‌های فارس را دارد، تصریح کرد: حجم آب ذخیره شده در سد‌های رودبال، چشمه عاشق و تنگاب را به ترتیب ۶۷، ۳۸ و ۳۲ میلیون مترمکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار