جمعی از دوستداران طبیعت در کازرون، جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت‌شده ارژن و پریشان را از ۱۴ تن زباله را که به ویژه در روز سیزدهم فروردین توسط گردشگران در طبیعت رها شده بود پاکسازی کردند.
کد خبر: ۵۹۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 15 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جمعی از دوستداران طبیعت در کازرون، جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت‌شده ارژن و پریشان را از 14 تن زباله که به ویژه در روز سیزدهم فروردین توسط گردشگران در طبیعت رها شده بود پاکسازی کردند.

وحید سرکار، فعال محیط زیست کازرون با اعلام این خبر به تسنیم گفت: روز جمعه 24 فروردین مردم شهرستان کازرون یک حماسه محیط زیستی را خلق کرده و از ساعت هشت صبح تا حوالی پنج بعد از ظهر 700 هکتار از جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان را از 14 تن زباله که پس از حضور گردشگران در سیزدهم فروردین در طبیعت خودنمایی می‌کرد پاکسازی کردند.

وی ادامه داد: یکی از مناطقی که در جنوب کشور و استان فارس همواره مورد توجه گردشگران بوده و به تبع آن قربانی آلودگی‌های محیط زیستی می‌شود جنگل‌های بلوط دشت برم در شهرستان کازرون است. امسال مردم کازرون برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست و فرهنگ‌سازی آستین‌ها را بالا زدند و طی برنامه‌ای تحت عنوان پاکسازی دشت برم برای جمع‌آوری زباله‌ گرد هم آمدند.

این فعال محیط زیست ضمن قدردانی از تلاش مسئولان محیط زیست شهرستان کازرون یادآور شد: این برنامه که به همت دهیاران منطقه دشت بر، شهرداری، شورای شهر و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با همکاری سمن‌های محیط زیستی شهرستان کازرون برگزار شده بود با استقبال گسترده جوامع محلی و جمع کثیری از مردم طبیعت دوست شهرستان کازرون مواجه شد. شرکت کنندگان در این برنامه با هدف فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست خواستار حفظ یکپارچگی منطقه دشت برم شدند و پس از تقسیم شدن به 15 گروه، اقدام با پاکسازی منطقه کردند.

کازرونی‌ها ۱۴ تن زباله گردشگران نوروزی را از جنگل زدودند

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار