کارشناس مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۱۵ هزار تن خرما از نخلستان های شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۵۹۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 16 April 2018

تابناک فراس به نقل از میلاد لارستان: مجتبی ضیافت کارشناس مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی لارستان از پایان عملیات گرده افشانی نخیلات لارستان، در سطح بیش از ۲ هزار و ششصد هکتار خبر داده و اظهار کرد: عملیات گرده افشانی به منظور تلقیح نخیلات از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

 

وي ادامه داد: در لارستان بیش از ۴۰ رقم خرما شناسایی شده و خرمای شاهانی، خاصویی، زاهدی(قصب)، پیارم، مجول، خنیزی، بگشی، گبدر، لشت و خرمای زرد لار از مهم ترین ارقام این محصول است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای عملیات گرده افشانی از مهم‌ترین عملیات زراعی خرما است که به صورت سنتی توسط کشاورزان انجام می‌شود و نقش بسیار مهمی در تولید دارد اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۱۵ هزار تن خرما از نخلستان های شهرستان برداشت شود.

 

ضیافت در پایان خاطرنشان کرد: خرمای برداشت شده از سطح نخلستان های شهرستان لارستان علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌ها صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار