مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار فارس گفت: غفلت، بی‌توجهی، مشکل اقتصادی، معیشتی، اخلاقی و .. بروز آسیب‌های اجتماعی نزد مردان و زنان را به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۹۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 16 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:معصومه دستغیب ظهرامروز در نخستین اجلاس مشاوران امور بانوان سازمان‌های استان فارس اظهار داشت: تعداد بسیاری از زنان و دختران به دلائل جرائم مختلف به‌ویژه جرائم غیرعمد در زندان‌های استان فارس دوران محکومیت را می‌گذرانند که برای اجتماع یک آسیب جدی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به‌اینکه غفلت، بی‌توجهی، مشکل اقتصادی، معیشتی، اخلاقی و دیگر عوامل موجب بروز آسیب‌های اجتماعی نزد مردان و زنان شده و بسیاری را راهی زندان کرده است، افزود: تأسی و الگوپذیری از ائمه اطهار، حضرت زهرا(ع) ونیز برطرف کردن مسائل اقتصادی، توجه به نهاد خانواده ازجمله راه‌های برون‌رفت از معضل و آسیب‌های اجتماعی است.

دستغیب خاطرنشان کرد: وجود 40 زن در زندان‌های استان فارس نیاز به حمایت و پشتیانی مالی از سوی خیران دارد ودراین راستا ستاد دیه استان فارس باید آزادی زنانی که دارای جرائم غیر عمد و صاحب فرزند هستند را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: خیرانی که از تملک مالی کمی برخوردار هستند برای آزادی زنان می‌توانند با پرداخت مبلغ اندک در آزادی زنان جرائم غیر عمد سهیم شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار فارس بیان داشت: ستاد دیه کار دولتی نیست بلکه حرکت خیرخواهانه است که باید همواره بعد از آزادی زنانی که مشکل مالی دارند تا 3 سال آنان را موردحمایت قرار دهند.

دستغیب اضافه کرد: تمامی مشاوران امور بانوان با همکاری اساتید دانشگاه از نزدیک با مشکل زنان زندانی آشنا شده و با برنامه‌ریزی بستر آزادی آنان را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار