رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نصب تابلوهای فعالیت های شهری اعم از تجاری، خدماتی و اداری در این شهر باید هماهنگ و به طور کامل منطبق با مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان باشد.
کد خبر: ۵۹۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 17 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: احمد تنوری، در نشست شورای اسلامی شهر شیراز افزود: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در این کلانشهر، عدم پیوستگی و ترکیب هماهنگ سیمای شهری است که ناشی از عدم اجرای قوانین، مقررات، مصوبات و سایر قواعد حاکم و ناظر بر این حوزه است.
مبحث بیستم از مجموعه مقررات ملی ساختمان، مسئولان موسسه های دولتی، عمومی و بخش خصوصی، کارفرمایان و مدیران کارگاه‌ها و ساختمان‌ها را ملزم می‌کند تا پیام‌ رسانی در محیط زندگی مردم را به نحو موثر و مطلوب از طریق تابلوها و علائم، تامین کنند. این مبحث همچنین اشخاص را ملزم می‌کند در محل‌هایی که احتمال خطری تهدید کننده برای سلامت و ایمنی افراد وجود دارد، علائم هشدار دهنده نصب کنند.
وی ادامه داد: باید هویت شهری شیراز در حوزه بهسازی و نوسازی بافت تاریخی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد و اصول و مفاهیم هویت بخش در معماری شیراز تدوین و به احیای مکتب شیراز نیز توجه شود.
تنوری بیان کرد: شهر شیراز دارای بیشترین مشاهیر تاریخی و فرهنگی در زمینه های دینی، علمی، ادبی و هنری است که باید در نامگذاری ها در اولویت باشند.
وی همچنین بر نامگذاری اماکن و معابر با اولویت نام شهدای شهر شیراز تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر اسامی بسیاری از شهدای شیرازی بر روی هیچ مکانی نامگذاری نشده است در حالی که برخی از اسامی شهدای سراسر استان فارس و حتی استان های همجوار در نامگذاری ها استفاده شده است.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز افزود: این اقدامات در صورتی آثار مثبت فرهنگی در پی دارد که به صورت متقابل در سایر شهرها نیز از اسامی شهدای شیرازی برای نامگذاری ها استفاده شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار