برداشت گل محمدی از سطح هشت هزار هکتار باغ‌های گل در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 17 April 2018

با آغاز فصل برداشت گل محمدی در فارس بازار تولید گلاب و محصولات فرآوری شده از این محصول خوش عطر رونق گرفته است.

صادقی رییس ستاد گیاهان دارویی جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با هشت هزار هکتار سطح زیر کشت، ۴۵ درصد سطح زیر کشت و تولید گل محمدی کشور را به خود اختصاص داده است.

صادقی با بیان اینکه پارسال ۵۰۰ هکتار به عرصه گل محمدی فارس افزوده شده است، افزود: پیش بینی میشود امسال ۱۵ هزار تن از گلزار‌های گل محمدی استان برداشت شود.

وی اظهارداشت: فارس با عملکرد تولید یک و نیم تن گل دیم در هکتار و دو و نیم تن گل آبی در هکتار، رتبه اول تولید گل محمدی کشور را داراست.

رییس ستاد گیاهان دارویی جهاد کشاورزی فارس گفت: با شروع زمان برداشت گل محمدی که از نیمه فروردین شروع شده است، فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگاه صنعتی با گلابگیری آغاز و پیش بینی میشود که امسال ۲۰ میلیون لیتر گلاب تولید شود.

محمد رئیسی رییس اتحادیه تولید کنندگان گل میمند گفت: امسال پیش بینی می‌شود میمند با داشتن هزار و ۴۰۰ هکتار گلستان گل محمدی بیش از چهار هزار تن گل محمدی تولید کند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از هزار تن گل مازاد بر کارگاه‌های تولیدی در میمند تولید شود و به شهر‌های کاشان و سایر نقاط کشور ارسال شود.

رئیسی اظهارداشت: با وجود ۸۰ کارگاه صنعتی و سنتی در فصل برداشت گل، چهار هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن گلاب تولید شود که از این مقدار ۴۰ درصد برای مصرف داخلی و مابقی به حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان گل میمند تصریح کرد: کاهش قیمت گل نسبت به پارسال، خوب نبودن بازار صادرات گلاب و ماندن گلاب تولیدی کارگاه‌های گلاب گیری روی دست تولیدکنندگان از مشکلات امسال تولیدکنندگان گل و گلاب میمند است که می‌تواند به تولید این منطقه خسارت وارد کند.

دهقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: این شهرستان با داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین تولیدکننده گل محمدی آبی استان است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از هفت هزار تن گلبرگ برداشت شود.

وی افزود: پارسال ۲۰۰ هکتار افزایش سطح گلزار‌ها بواسطه توسعه کشت جایگزین انجام گرفته است.

بخش میمند، دشت گل فیروز آباد و دشت گل دیم داراب به عنوان وسیع‌ترین گستان دیم محمدی جهان، قطب تولید گل محمدی استان و کشور به شمار می‌روند.

برداشت گل محمدی از اواخر فروردین در میمند آغاز می شود و تا اوایل خرداد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار