ساختمان استانداری فارس و خیابان های منتهی به آن روزگاریست ماوای کارگرانی شده که آخرین امیدشان برای دریافت حق و حقوق و مطالباتشان همین مکان و مقامات استانداری است.
کد خبر: ۵۹۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 17 April 2018

تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:روز گذشته نوبت كارگران كارخانه روغن نباتي شيراز بود كه جلوي استانداري فارس تجمع كرده و خواستار پيگيري مقامات استان براي دريافت مطالبات و ايجاد امنيت شغلي شان شوند.

كارگران اين كارخانه مي گويند روغن نباتي نرگس شيراز همچنان در تعطيلات نوروزي به سر مي برد و بعد از عيد حتي يك ليتر روغن توليد نكرده است.

كارخانه روغن نباتي شيراز كه تا 8-7 سال قبل محصولات خود را با نام تجاري نرگس شيراز روانه بازار مي كرد سالهاست حال و روز خوشي ندارد. اين كارخانه بيش از 10 هكتاري بارها مورد هجمه مسئولان به دليل آلايندگي هاي زيست محيطي اش قرار گرفت تا جايي كه تجهيزات روغن كشي خود را فروخت و بعد از آن تنها به بسته بندي روغن مي پردازد كه عمده اين روغن ها با نام تجاري ساير رقبايش به بازار عرضه مي شود و روغن نباتي شيراز با در پيش گرفتن توليد سفارشي نفس مي كشید اين در حالي است كه گويا اين كارخانه ديگر رمقي براي ادامه ندارد و از ابتداي امسال نتوانسته حتي يك ليتر روغن توليد كند. اين وضعيت نگراني ده ها كارگر اين كارخانه را درپي داشت و آنها را براي چاره جويي جلوي استانداري فارس كشاند.

ریيس شوراي اسلامي كارخانه روغن نباتي شيراز در اين خصوص گفت: از ابتداي امسال توليد در كارخانه روغن نباتي شيراز متوقف شده و حدود 200 كارگر كارخانه را شديدا نگران اين وضعيت كرده است.

حسن سليماني با بيان اين كه 3 ماه است كارگران اين كارخانه حقوق دريافت نكرده اند، ‌افزود: اگر تجمع كارگري در اواخر اسفند ماه در محل كارخانه نبود حتي عيدي كارگران را هم پرداخت نمي كردند.

وي با اشاره به متوقف شدن خطوط توليد در اين كارخانه از 28 اسفندماه تا كنون گفت: توليد در كارخانه روغن نباتي شيراز عمدتا با نام ساير كارخانجات انجام شده و 8-7 سال است محصولي به نام روغن نباتي شيراز توليد و به بازار عرضه نمي شود.

ریيس شوراي اسلامي كار كارخانه روغن نباتي شيراز اين اتفاقات را ناشي از سوء مديريت شديد حاكم بر اين كارخانه دانست و گفت: كارخانه اي كه در سال 67 بالغ بر 1200 كارگر داشت اين روزها نمي تواند امنيت شغلي 194 كارگر خود را حفظ كند و اين كارگران را بلاتكليف گذاشته است.

وي يادآور شد: كارخانه روغن نباتي شيراز بيش از 63 سال است كه احداث شده و در سال 72 از طريق اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي واگذار شد كارخانه اي كه هم اكنون بدترين وضعيت خود را مي گذراند.

سليماني گفت: اين كارخانه ظرفيت توليد 1500 تن روغن در روز را دارد كه تا قبل از سال جديد اين رقم به 300 تن در روز كاهش يافته بود و هم اكنون هم توليد متوقف شده است.

ریيس شوراي اسلامي كار كارخانه روغن نباتي شيراز كه معتقد است اين كارخانه به بن بست خورده است، افزود: مديران كارخانه كمبود نقدينگي را بهانه اي براي اين وضعيت اعلام كرده اند و متاسفانه بدهي فراواني به ادارات دولتي و بانك ها دارند و حتي تلفن هاي كارخانه به دليل بدهي به مخابرات مسدود شده است.

وي گفت: كارگران كارخانه علاوه بر آن كه هيچ امنيت شغلي ندارند و حتي 3 ماه است حقوق دريافت نكرده اند، با معضل ديگري هم رو به رو هستند، اين معضل به دليل ضامن شدن كارگران براي وام بانكي كه اين كارخانه دريافت كرده به وجود آمده است.

سليماني در توضيح بيشتر گفت: مديران كارخانه چندسال قبل به ازاي هر يك از كارگران 35 ميليون تومان وام گرفتند اين وام به نام هر يك از كارگران بود و ساير كارگران به صورت زنجيره اي ضامن هم ديگر شدند و مقرر گرديد اقساط آن توسط مديران كارخانه پرداخت شود تا اين كارخانه بتواند از اين طريق مشكل كمبود نقدينگي خود را برطرف كند اما متاسفانه كارخانه به تعهدات خود عمل نكرد و حالا هر روز به كارگران از بانك پرداخت كننده وام تماس گرفته و مورد تهديد بانك ها قرار مي گيرند.

وي خواستار آن شد مسئولين استانداري فارس تدبيري براي حل اين مشكل و نجات كارگران از وضعيت موجود نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار