نماینده کارخانه قند اقلید در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان از بدهکاری 18 میلیارد تومانی دولت به این واحد سخن گفت و تصریح کرد: در صورت پرداخت این بدهی، بخش بزرگ مشکلات این واحد حل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 17 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان شامگاه سه‌شنبه با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، فرماندار اقلید و معاون وی، برخی از مسؤولان شهرستانی، نماینده صنعتگران و مدیران برخی از واحدهای صنعتی با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

این جلسه با بیان مسائل و مشکلات کارخانه قند اقلید آغاز شد و نماینده این واحد بدهکاری 18 میلیارد تومانی دولت بابت تفاوت قیمت شکر را بزرگ‌ترین مشکل این کارخانه عنوان و اظهار کرد: در صورت پرداخت این مبلغ بدهکاری‌های کارخانه به کشاورزان، کارگران، ادارات برق، آب، راه و شهرسازی، بانک‌ها، چغندرکاران و... تسویه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اقلید نیز درزمینهٔ این مشکل کارخانه قند، با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده در سطح کشور و استان برای حل این مشکل و جلسات متعدد برگزارشده عنوان داشت: باوجود وعده‌های داده‌شده هنوز این مشکل حل نشد.

آرش خسروانی بیان داشت: از سال 93 تاکنون مابه‌التفاوت قیمت شکر به این کارخانه پرداخت نشده و اکنون این مبلغ به 18 میلیارد تومان رسیده است به‌طوری‌که امسال کشاورزان بابت مطالبات خود شکر دریافت کردند.

مشکل بیمه‌ای و مسائل موجود بین کارخانه قند اقلید با تأمین اجتماعی موضوع دیگری بود که نماینده کارخانه قند اقلید به آن اشاره کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بر لزوم پیگیری مطالبه این واحد از دولت از طریق جهاد کشاورزی تأکید کرد که با تماس با مدیرکل سازمان جهاد استان عنوان شد، این بدهی باید توسط مدیریت برنامه‌وبودجه پرداخت شود.

کریم عرب با بیان اینکه تأمین اجتماعی تنها بابت حقوق کارگران از کارخانه‌ها باید مطالبه داشته باشد، هرگونه مطالبه دیگر را غیرقانونی خواند و عنوان کرد: کارخانه قند اقلید با در اختیار داشتن وکیل خوب و کارآمد می‌تواند از حق‌وحقوق خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: اگر حساب بانکی‌ای از این کارخانه بابت بدهی به تأمین اجتماعی مسدود است، رفع شده و همکاری لازم با این واحد انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار