درحالی‌که نیروهای توانمند در آموزش‌وپرورش فارس کم نیستند، اما ظاهراً اصراری عجیب وجود دارد که مدیران کل این اداره باوجود منع قانونی، از افراد بازنشسته انتخاب شود!
کد خبر: ۵۹۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 17 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:پس‌ازاینکه حمیدرضا آذری باسابقه چند دوره مدیرکلی آموزش‌وپرورش فارس، سرانجام صندلی ریاست را ترک کرد و ساختمان اداره‌کل در خیابان معدل شیراز را برای همیشه بدرود گفت، احمدی معاون تحقیقات و پژوهش آذری به‌عنوان سرپرست جایگزین وی شد؛ اما نکته تعجب‌برانگیز این بود که احمدی نیز مانند آذری با 32 سال خدمت، 2 سال از بازنشستگی خود را پشت سر گذاشته است!
یکی از ایراداتی که در سال‌های پایانی خدمت آذری همواره متوجه وی بود همین موضوع ابقای مدیرکلی آذری باوجود بازنشستگی‌اش بود، اما در کمال تعجب با رفتن وی بازنشسته‌ای دیگر جایگزین آذری شد! و گویی لشکر بازنشسته‌ها حالا حالاها دست از سر آموزش‌وپرورش فارس بر نخواهند داشت!
پرسش اساسی از وزیر آموزش‌وپرورش، استاندار فارس و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی این است که در جریان تغییر و تحولات مدیریتی آموزش‌وپرورش فارس، آیا در استان فارس نیروی جوان، کارآمد و توانمندی وجود ندارد که همواره باید مدیران این اداره مهم از بین بازنشستگان انتخاب شوند؟ به‌راستی فکر خلّاق و جوانی در این اداره‌کل عریض و طویل پیدا نمی‌شود که در تمام شرایط سکان مدیریتش باید در دست چند فرد خاص و شناخته‌شده قرار گیرد؟
به نظر می‌رسد در فضای بسیار مهمی چون آموزش‌وپرورش به‌دور از نگاه‌های سیاسی و جناحیِ خودخواهانه، باید به دنبال فردی شایسته و کارآمد بود تا با مدیریتی خلاقانه خود سه رُکن اساسی معلم، دانش‌آموز و مدرسه را از وضعیت نابسامانی که امروز دچارش هستیم، رها کند. وضعیتی که البته مختص فارس نیست و مربوط به‌ کل کشور در این عرصه است؛ چراکه اغلب، نگاه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به وزارتخانه آموزش‌وپرورش در تمام دوره‌ها، نگاه عالمانه، عمیق و مبتنی بر نیازهای کشور نبوده است.
شوربختانه سیاسی‌کاری، سیاست‌بازی، سهم‌خواهیِ جناحی و این اواخر قومیت‌گرایی! در انتصاب مدیران ادارات چنان بازارگرمی در عزل و نصب‌ها پیداکرده که فریاد تخصص، خلاقیت و توانمندی در این آشفته‌بازار مجالی برای خودنمایی و گوشی برای شنیدن پیدا نمی‌کند و این قصه پُرغصه همیشگیِ ما در انتخاب مدیران استان بوده است.
امید است که وزیر آموزش‌وپرورش با علم به موضوعاتی که تنها به گوشه‌ای از آن اشاره شد، در انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس تحت تأثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نگرفته و مدیری شایسته و کاردان را برای این مسؤولیت مهم بگمارد؛ مدیری که بدون وابستگی جناحی و سیاسی به دنبال حل‌وفصل مشکلات بی‌شمار آموزشی و تربیتی باشد؛ مشکلاتی که حل آن تنها کمی مدیریت، خلاقیت و فکر جوان در کنار تجربه لازم دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار