مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان داشت: این استان در زمینه شاخص های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در ردیف های نخست کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 17 April 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی سه شنبه درنشست شورای معاونان بنیاد مسکن فارس درشیراز افزود: شاخص های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در استان فارس چشمگیرو قابل اعتناست و به رغم اینکه حجم محرومیت ها در مناطق روستایی و دورافتاده همچنان بالاست اما نمی توان خدمات زیربنایی در زمینه آب و راه و مسکن و برق و زیرساخت های مخابراتی و سایر خدماتی را که ارگان ها و نهادهایی مانند بنیاد مسکن ارائه کرده اند انکار کرد.
وی اضافه کرد:مردم مناطق روستایی شریف ترین اقشار جامعه و شایسته دریافت بهترین خدمات هستند، فعالیت هایی که در حوزه محرومیت زدایی انجام می شود قطعا رضایت این مردم را به دنبال خواهد داشت و آنان قدردان خدمات خادمان ملت هستند.
معاون عمرانی استانداری فارس گفت : توسعه روستایی مقدمه توسعه منطقه ای و محلی است و با بهره گیری از مواهب توسعه و ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت ها می توان به ابعاد بیشتری از توسعه در زمینه ملی و منطقه ای نیز دست یافت.
در این نشست مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان داشت: این استان در زمینه شاخص های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در ردیف های نخست کشوری قرار دارد.
عطاالله زمانی با بیان اینکه در فارس 2 هزار و 376 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که اوایل سال 96 تمام آنها دارای طرح هادی شدند، گفت: این طرح آینده و چشم انداز توسعه روستا را مشخص می کند و عمر مفید آن 10 سال است.
وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد جمعیت استان روستایی هستند که از متوسط جمعیت روستایی کشور حدود چهار درصد بیشتر است اظهار داشت: طرح هادی با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال در یک هزار روستای فارس در حال اجراست که تاکنون تنها 40 درصد آن تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان تیرماه جاری تمام اعتبار تخصیص یابد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از 380 هزار واحد مسکن روستایی برای حدود 264 هزار جلد سند واحدهای روستایی تهیه شده و 63 و هفت دهم درصد واحدهای روستایی فارس دارای سند شده اند که شاخص کشوری این مهم، 42 درصد است،گفت: 23 هزار و 900 جلد سند تحویل شده است و حدود سه هزار و 600 جلد باید در روستایی و چهار هزار و 400 جلد برای شهرهای زیر 25 هزار خانوار در سال جاری تحویل می شود.
زمانی محرومیت زدایی و توسعه روستایی را کارکرد اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت : با آغاز دهه حساب 100 بیش از 262 میلیارد تومان پروژه مختلف بنیاد مسکن در حوزه روستایی و شهری در استان فارس افتتاح یا کلنگ‌ زنی می‌شود که اجرای طرح هادی در 32 روستا، اهدا سند مالکیت در روستاهای 3 شهرستان شیراز، فراشبند و زرین‌دشت از جمله برنامه‌های این دهه است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به مقاوم سازی مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : 180 میلیون ریال تسهیلات به واحد هایی که مقاوم سازی می کنند و 200 میلیون ریال به واحد های فرسوده ای که تخریب و نوسازی می شوند اعطا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار