فرماندار اقلید از اجرای طرح گلخانه‌ای در 90 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان اقلید در اجرای طرح آبیاری نوین نه‌تنها در استان بلکه در کشور مقام نخست را کسب کرده است.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 18 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:صالح مشتاقی لار اظهار داشت: شغل بیش از 85 درصد مردم این شهرستان کشاورزی و دام‌پروری است.

وی عنوان داشت: با توجه به معضل خشک‌سالی، مشکلات بسیاری درزمینهٔ اشتغال و اقتصاد مردمک منطقه به وجود آمد که مدیریت درست و مناسب منابع آب امری ضروری برای مقابله با این بحران است.

مشتاقی لار با تأکید بر لزوم مدرن شدن کشاورزی در اقلید، اجرای طرح گلخانه‌ای را بهترین و مؤثرترین اقدام برای تحقق این هدف عنوان کرد و گفت: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای موجب بهره‌وری بیشتر آب، زمین و نیروی انسانی می‌شود ازاین‌رو تلاش کردیم تا در این راستا قدم برداریم.

فرماندار اقلید بیان داشت: اولویت نخست دولت در اختصاص و پرداخت تسهیلات گلخانه‌ها است اما متأسفانه در اقلید رغبتی برای اجرای این طرح وجود نداشت به صورتی که پیش‌ازاین تنها یک هزار متر گلخانه در این شهرستان وجود داشت.

وی از تلاش‌های انجام‌شده و حتی توجیه و تشریح مزیت‌های اجرای طرح‌های گلخانه‌ای برای کشاورزان به‌صورت چهره به چهره و جدا از بخشنامه و ابلاغ و... سخن گفت و اظهار نمود: به لطف خداوند و همت متصدیان توانستیم در این امر موفق شویم به‌طوری‌که اکنون 90 هکتار طرح گلخانه‌ای در سطح این شهرستان اجرا شد.

مشتاقی لار به توانمندی مجریان طرح‌های گلخانه‌ای اقلید اشاره و تصریح کرد: این افراد تنها با تکیه‌بر تسهیلات دولتی اقدام به این کار نکردند.

فرماندار اقلید در بخش پایانی سخنان خود به یکپارچه‌سازی و اجرای طرح آبیاری نوین که 85 درصد یارانه اجرایی طرح را دولت پرداخت می‌کند اشاره و یادآور شد: شهرستان اقلید در اجرای طرح آبیاری نوین نه‌تنها در استان بلکه در کشور مقام نخست را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار