استاندار فارس گفت:از سرمایه ‌گذاری در هر نقطه استان استقبال و حمایت می‌کنیم چراکه سرمایه ‌گذاری موجب اشتغال و رونق اقتصادی و درنتیجه ارتقای امید و نشاط در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل تبادار در آیین کلنگ زنی دومین شهرک صنعتی غیردولتی فارس در اقلید سخن می گفت افزود:رفع مشکلات با همراهی و همت عمومی میسر است و اشتغالزایی از نیاز‌های بسیارمهم جامعه است و قطعاً دولت به ‌تنهایی قادر به حصول این موضوع نیست و همراهی همه مردم به‌ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اقلید، بر ضرورت احداث سردخانه در تقویت بنیان کشاورزی تأکید کرد و تحقق آن را زمینه‌ای برای پیشبرد صنعتی کشاورزی خواند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز گفت: شهرک صنعتی غیردولتی محبت گستر فارس در شهرستان اقلید، بخش سده و منطقه آسپاس، در زمینی به مساحت 8. 14هکتار راه‌اندازی می‌شود که 6. 11هکتار اراضی صنعتی را دربر می‌گیرد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته 17 طرح صنعتی بزرگ و کوچک در آن اجرا می‌شود.
احد فتوحی بیان کرد: این شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری اولیه 250میلیارد ریال راه‌اندازی شده و این میزان سرمایه‌گذاری تا بهره‌برداری کامل و استقرار واحدهای صنعتی به بیش از 2000میلیارد ریال خواهد رسید.
وی بهره‌برداری از این طرح را نویدبخش حرکت پرشتاب به سمت فراهم‌کردن زیرساخت‌های تولید کالای ایرانی بامشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی درقالب اصل 44 قانون اساسی و باهدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در استان فارس مجوز تأسیس پنج شهرک صنعتی غیردولتی صادر شده و شهرک صنعتی محبت گستر فارس، پس از شهرک صنعتی کامپوزیت‌ سازه ماندگار، دومین شهرک صنعتی استان است که با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
فتوحی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی غیردولتی از مزایای شهرک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند گفت: در این زمینه نحوه واگذاری زمین بر عهده بخش خصوصی است و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز نقش نظارتی خود را براساس قانون انجام می‌دهد.
این مقام مسئول با اشاره به اختصاص مشوق‌هایی همچون اعمال معافیت‌های مالیاتی افزود: شهرک‌های صنعتی خصوصی در مناطق برخوردار مشمول معافیت هفت‌ساله و در مناطق غیربرخوردار معافیت مالیاتی 13ساله می‌شوند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم‌اکنون کارخانه شن و ماسه، تولید آسفالت و تیرچه و بلوک و مصنوعات را باحدود یکصد نفر اشتغال به‌صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شهرک صنعتی به بهره‌برداری و تولید رسانده است، گفت: در صورت راه‌اندازی و تکمیل تمام واحدهای صنعتی برای بیش از یک هزار نفر در این شهرک صنعتی اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: سردخانه 30هزار تنی و کنسانتره میوه و کمپوت‌سازی، تولید جعبه پلاستیکی و لوله پلی‌اتیلن، مجتمع خدمات رفاهی، کارخانه شن و ماسه، کارخانه آسفالت و تیرچه و بلوک، صنایع غذایی، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، سلولزی صنایع کوچک بدون آلودگی، صنایع شیمیایی و فلزی و صنایع کانی‌های غیرفلزی ازجمله طرح‌هایی است که برخی از آن‌ها در این شهرک صنعتی اجراشده و برخی دیگر نیز در آینده اجرایی می‌شود.
در این مراسم، عملیات اجرایی سه طرح سردخانه 30 هزار تنی و کنسانتره میوه و کمپوت‌سازی نیز به‌صورت همزمان صورت گرفت و فاز نخست سردخانه با ظرفیت پنج‌هزار تن آغاز به کار کرد.
شهرستان اقلید در شمال فارس و در فاصله 257کیلومتری شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار