نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:چرا قوه قضائیه باوجود قانون علیه اموال نامشروع مسؤولان اقدام نمی‌کند؟ بنابراین بهتر است که با شفافیت با مسائل برخورد کرد.
کد خبر: ۵۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 22 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: فرج‌الله رجبی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار حکمت به همراه دو نماینده دیگر شیراز یعنی مسعود رضایی و علی‌اکبری حضور یافت و به سؤالات دانشجویان پاسخ گفت.

رجبی در ابتدای این نشست در پاسخ به پرسشی در مورد سیاسی‌کاری‌های موجود در کشور اظهار داشت: تا حزب تشکیل نشود و احزاب فعالیت رسمی نداشته باشند، سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی در کشور ادامه خواهد داشت.

وی در مورد انتخاب مدیران در دستگاه‌ها با بیان اینکه همگونی غیر از سرسپردگی است، بنابراین مدیران دولت باید با برنامه‌های آن سازگاری داشته باشند، افزود: نمی‌توان توقع داشت که احمدی‌نژاد بیاید و تا آبدارچی یک اداره را عوض کند اما یک دولت دیگر نتواند مدیری را جابجا کند.

این نماینده شیراز با رد رویکرد قبیله‌گرایی در انتخاب مدیران از سوی نمایندگان لیست امید، با اشاره به رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: دوره امنیتی شدن دانشگاه تمام‌شده و ما این حرف را به دکتر ایمانیه می‌گفتیم، اما مشاهده می‌کردیم که فلان دانشجو رتبه اول شده اما به خاطر اینکه مثلاً خانمش در فلان مهمانی حضور داشته از پذیرش وی در دانشگاه جلوگیری می‌شد و درنتیجه رتبه‌های پائین‌تر گزینش می‌شدند و وضعیت دانشگاه رو به تنزّل می‌گذاشت.

وی افزود: ملاک ما در انتخاب مدیران، سلامت، پاک‌چشمی، توانایی، پاک‌دستی و همراهی با سیاست‌های دولت است.

رجبی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد عدم توانایی در مبارزه با فساد در کشور نیز گفت: آیا برای مبارزه با فساد قانون نداریم؟ بله داریم اما برای مبارزه با فساد نیازمند شفافیت هستیم و شفافیت نیز نتیجه گردش آزاد اطلاعات است که در کشور تا حدودی دیده می‌شود اما کافی نیست.

انتقاد از کم‌کاری قوه قضائیه

این نماینده مجلس تصریح کرد: بیشتر فسادها از گردش آزاد اطلاعات در فضای مجازی کشف‌ شده نه از سوی قوه قضائیه، بنابراین شفافیت اطلاعات مهم است و قوه قضائیه نیز باید از آن حمایت کند.

رجبی همچنین گفت:چرا قوه قضائیه باوجود قانون علیه اموال نامشروع مسؤولان اقدام نمی‌کند؟ بنابراین بهتر است که با شفافیت با مسائل برخورد کرد.

وی در مورد ماجرای سلفی گرفتن در مجلس با خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپا نیز گفت: در یک فرصت دیگر در این خصوص حرف خواهم زد.

این نماینده مجلس در مورد مذاکره با قدرت‌ها نیز گفت: در مورد مبارزه با اسرائیل و آمریکا می‌گوییم چرا از تمام ظرفیت‌های کشور در این راه استفاده نمی‌شود؟ چرا دایره انقلابی را آن‌قدر تنگ کرده‌ایم که تمام افراد را از دست داده‌ایم؟ چرا نباید از ابزار مذاکره استفاده کنیم؟

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: ما باید حتماً توان دفاعی‌مان قوی باشد اما باید از سلاح مذاکره نیز استفاده کنیم.

رجبی همچنین گفت: فضای مجازی یک ابزار است در دنیا و باید از آن استفاده کرد اما ما همه این راه‌ها را بسته‌ایم.

وی در مورد مجلس فعلی و شرایط حاکم بر آن نیز گفت: مجلس شورای اسلامی به دلیل تنوع گروه‌های مختلف سیاسی آش شله‌قلم‌کار شده که البته این تنوع در نوع خود مثبت است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار