معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت:تبعیض بسیار در نوع زندگی روستانشینان و شهرنشینان موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده که یکی از دلایل اصلی آن عدم تطبیق نظام برنامه‌ریزی کشور با نیازهای جامعه است که متأسفانه مبتنی بر عدالت نیست.
کد خبر: ۵۹۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 22 April 2018

به گزارش تابناک فارس:معاون رئیس‌جمهور به بحث پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی به روستائیان و عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: برای بهبود فضای کسب‌وکار چاره‌ای جز پرداخت تسهیلات نیست.معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی به روستائیان و عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: برای بهبود فضای کسب‌وکار چاره‌ای جز پرداخت تسهیلات نیست.

وی در کنایه‌ای به عیسی منصوری معاون وزیر کار که در این نشست حاضر بود و معتقد به پرداخت وام صِرف نبود، اظهار داشت: بیشتر افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند از قِبَل وام به‌جایی رسیده‌اند، اما حال که نوبت به روستایی‌ها رسیده می‌گوییم وام دیگر گره‌گشا نیست!

رضوی به تفاوت فاحش نگاه‌ها در پرداخت وام در کشورهای پیشرفته و مقایسه با ایران پرداخت و گفت: برای نمونه در کشور آلمان 100 درصد وام به مناطق محروم اختصاص می‌یابد و حتی اگر پروژه‌ای به‌موقع به اتمام رسید 30 تا 50 درصد وام را می‌بخشند و همان مقدار نیز بدون کارمزد است.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود برای ایجاد اشتغال باید به ظرفیت‌های هر منطقه توجه شود؛ به طور مثال در استان فارس که دچار خشکسالی است، باید اشتغال غیروابسته به منابع طبیعی و آب در اولویت قرار بگیرد و بیشتر به گردشگری توجه شود. 

وی افزود: باید در روستاها به سمت صنعت و خدمات رفت زیرا با توجه به وضعیت منابع آب، تولید کشاورزی زیاد موضوعیت ندارد و ما بیشتر به دنبال صنایع فرآوری و تکمیلی کشاورزی و بالا بردن بهره‌وری هستیم.

منصوری که در جلسه‌ی کارگروه اشتغال استان فارس سخن می‌گفت، با بیان اینکه اشتغال یک دستاورد محسوب می‌شود که یکی از ورودی‌های رسیدن به این دستاورد پرداخت تسهیلات است، یادآور شد: این موضوع که اول تسهیلات پرداخت ‌شود و بعد انتظار ایجاد اشتغال داشته باشیم اشتباه است زیرا ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار