ثبت شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی اهمیت بسیار زیادی دارد و شیراز می تواند یکی از شهرهای کشور باشد که به عنوان شهر خلاق در حوزه های تخصصی ثبت می شود.
کد خبر: ۵۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 22 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد ابراهیم فروزانی یکشنبه  افزود: ثبت شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی اهمیت بسیار زیادی دارد و شیراز می تواند یکی از شهرهای کشور باشد که به عنوان شهر خلاق در حوزه های تخصصی ثبت می شود.
وی ادامه داد: البته این موضوع نیاز به همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دارد که پیگیری این موضوع هستند و در این زمینه حساسیت دارند.
معاون استاندار فارس گفت: امیدواریم در سال 2018 یا 2019 ، این موضوع به ثبت برسد که البته ثبت در سال 2019 به شدت وابسته به اقداماتی است که امسال انجام می دهیم لذا اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در این زمینه کلیدی خواهد بود.
فروزانی افزود: امیدواریم در حوزه برنامه های مختلف فرهنگی در ارتباط با ادبیات غنی فارسی که بخش مهمی از تاریخ آن در شهر شیراز رقم خورده بتوانیم قدم موثری برداریم.

**روند ثبت آثار ملموس و غیرملموس در فارس ادامه دارد
وی در ادامه با بیان اینکه در استان فارس حدود سه هزار اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی وجود دارد، اضافه کرد: روند ثبت آثار را مطابق سال های گذشته ادامه خواهیم داد.
معاون استاندار فارس گفت: سیاست ما توجه بیشتر به ثبت آثار غیرملموس است چرا که آنطور که باید به این آثار توجه نشده است.
فروزانی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشیم، در این زمینه شناسایی آثار صورت گرفته است اما بازهم در حوزه شناسایی نیاز به کار گسترده تری داریم که در این زمینه نیازمند همکاری نهادهای مختلف به خصوص نهادهای پژوهشی و دانشگاه ها هستیم.

**محور ساسانی مهمترین اقدام در ثبت آثار تاریخی
وی ادامه داد: مهمترین کاری که در بحث ثبت آثار تاریخی در دستور کار داریم بحث ثبت جهانی محور ساسانی است که امیدواریم در سال 1397 این پرونده به نتیجه برسد، بازدیدها و بخش عمده ای از کارهای آن انجام شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیر این موضوع است.
پرونده محور ساسانی فارس شامل آثار دوره ساسانیان در استان فارس است که این پرونده از شهرستان فیروزآباد با آثار کاخ اردشیر و قلعه دختر و نقوش برجسته شروع می‌شود و تا کاخ ساسانی سروستان و شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان در شهرستان کازرون ادامه پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار