حمید جاویدان: به‌عنوان نمونه تابستان‌های شیراز شب‌های بسیار مطبوع و خنکی دارد، بنابراین با باز نگاه‌داشتن مکان‌های گردشگری، پارک‌ها و... و اجرای برنامه‌های هنری و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توان در جذب میهمانان و گردشگران خارجی موفق‌تر عمل کرد.
کد خبر: ۵۹۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 22 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: به اذعان اکثر کارشناسان صنعت گردشگری، شهر شیراز با توجه به آب‌وهوای مطبوع در 4 فصل سال و وجود مکان‌های گردشگری و تاریخی بسیار، این قابلیت را دارد که گردشگران بی‌شماری را به خود جذب کند اما متأسفانه هنوز زیرساخت‌های لازم برای این امر مهیا نیست.

*گردشگر خارجی را باید جذب کرد

عضو جامعه هتل داران استان فارس در این مورد گفت: برای تمام فصل‌های شیراز باید تبلیغات مناسب انجام دهیم تا میهمانان خارجی ما تنها مختص فصل خاصی نباشند، چراکه ورود گردشگر خارجی موجب رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

*لزوم افزایش زمان بازدید مکان‌های گردشگری

حمید جاویدان افزود: مکان‌های گردشگری و پارک‌های ما در بهار و تابستان باید تا اواخر شب باز باشد تا با اجرای برنامه‌های هنری و گردشگری در این مکان‌ها و نمایش صنایع‌دستی و سنتی کشور، میهمانان خارجی را بیشتر جذب استان فارس کنیم چراکه آنان به چنین برنامه‌هایی علاقه بسیاری دارند.

*هوای مطبوع شیراز یک فرصت بی‌نظیر

وی افزود: به‌عنوان نمونه تابستان‌های شیراز شب‌های بسیار مطبوع و خنکی دارد، بنابراین با باز نگاه‌داشتن مکان‌های گردشگری، پارک‌ها و... و اجرای برنامه‌های هنری و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توان در جذب میهمانان و گردشگران خارجی موفق‌تر عمل کرد.

جاویدان هم راهی تمام مجموعه‌ها از میراث فرهنگی تا جامعه هتل داران و سایر دستگاه‌های استان را در جذب گردشگران لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: برای جذب گردشگر همگان باید هم‌قسم شوند و با مدیریت صحیح و تمام‌وقت، برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا کرد تا با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور به لحاظ مسائل اخلاقی و شرعی، مشکلی نیز به وجود نیاید که مدیریت قوی در این زمینه بسیار مهم است.

*تکمیل ظرفیت در نوروز

این فعال صنعت هتل داری با تکذیب خبر تکمیل نشدن هتل‌های شیراز در ایام نوروز 97 نیز گفت: حداقل در هتل بزرگ شیراز این‌گونه نبود و تمام ظرفیت‌ها پر شد و اتفاقاً امسال بیشتر از سال 96 میهمان داشتیم البته تعداد میهمانان خارجی کمتر بود که متأسفانه تبلیغات سوء و ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی در این مورد بی‌تأثیر نیست.

جاویدان همچنین گفت: در اردیبهشت‌ماه نیز که ماه همایش‌های کشور است، میهمانان متعددی از سراسر کشور به هتل شیراز خواهند آمد و ظرفیت‌ها در این ماه نیز تکمیل است اما باید برای ماه‌های پس‌ازآن نیز طوری برنامه‌ریزی کنیم که تمام ماه‌های سال گردشگر و میهمان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
خوشا شیراز و وصف بی مثالش! شیراز و شیرازی ها رو دوستشون داریم. یک هموطن از شمال کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار