استاندار فارس گفت: با مصرف بهینه سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب آب در استان صرفه جویی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: اسماعیل تبادار در جلسه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی استان با اعلام اینکه یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی صرفه جویی بهینه در مصرف بخصوص مصرف آب است، تاکید کرد: در بخش کشاورزی، صنعت و خانگی باید با روش‌های مختلفی تغییر الگوی کشت، آبیاری تحت فشار، هوشمند سازی کنتور‌های برق چاه‌های آب از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.
وی همچنین ادامه داد: حمایت از تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی است و تولید کنندگان در هر زمینه‌ای باید محصولاتی تولید کنند که کیفیت لازم و قابل رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد تا علاوه بر برطرف کردن نیاز داخل زمینه صادرات آن نیز فراهم شود.

استاندار فارس تاکید کرد: امسال باید با حمایت از تولید ملی زمینه افزایش صادرات غیر نفتی از استان راتا دو میلیارد دلار فراهم کنیم.
همتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس هم گفت: در حال حاضر دو هزار و ۹۰۶ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد تومان در حال ساخت و اجراست که در صورت بهره برداری برای حدود ۷۹ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی همجنین اظهار داشت: امسال ۸ طرح مهم اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان با اعتباری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار