رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به تولید روزانه بیش از هزار تن پسماند در شیراز گفت: این مقدار پسماند، به طور متوسط شامل ۹۰ تن کاغذ، کارتن و مقوا، ۱۳۰ تن انواع پلاستیک،۲۵ تن انواع شیشه و ۱۳ تن انواع فلزات و سایر مواد است.
کد خبر: ۵۹۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 23 April 2018

روح‌الله خوشبخت با گرامیداشت روز زمین پاک، اظهار داشت: تفکیک در مبدأ پسماند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و در این زمینه 58 ایستگاه ثابت بازیافت در سطح مناطق 11 گانه به صورت دو شیفت در روز در حال خدمات‌رسانی هستند. وی افزود: همچنین پسماند‌های خشک به صورت هفتگی توسط 45 دستگاه خودرو و 100 موتور 3 چرخ، از سطح مناطق 11 گانه شیراز جمع آوری می‌شوند.

امیدواریم این مقدار زباله قابل بازیافت واقعا جداسازی و بازیافت شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، یکی از وظایف این سازمان را فراهم کردن زمینه های ارتقای آگاهی و افزایش تعامل با شهروندان دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال 93 با هدف مدیریت صحیح بر پسماندهای تولیدی اقدام به آموزش شهروندان کردیم.کاهش تولید پسماند، تفکیک در مبدأ ، ذخیره سازی مناسب، رعایت تقویم زمان‌بندی، حذف ناهنجاری‌های مربوط به زباله‌ها، مدیریت اصولی پسماندهای ساختمانی وحفظ نظافت و پاکیزگی معابر از جمله مواردی است که به شهروندان آموزش داده می شود تا شاهد با ایجاد روحیه مشارکت جویانه و ارتقای دانش و آگاهی عمومی آنها باشیم.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز عنوان کرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که در زمینه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کنترل و کاهش پسماندها، به دستاوردهایی رسیده ایم که آمار عملکردمان از سخنان و شعارهایمان پیشی بگیرد.

خوشبخت بر ارجحیت و اهمیت عمل بر شعار تأکید کرد وگ فت: سالهاست که ما شاهد برگزاری نمادین روز زمین پاک، روز محیط زیست و مناسبت‌های دیگری هستیم که به منظور حمایت از سیاره زمین نام گذاری شده اند. اما متأسفانه این برنامه ها آنچنان که انتظار داشتیم در نحوه عملکرد همگانی تأثیر نداشته است.

وی افزود: متأسفانه هنوز در برخی سازمان ها که خود به نحوی متولی مراقبت از محیط زیست یا بنیان گذار این قبیل برنامه ها هستند اقلام یکبار مصرف و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد که این نکته نشان می دهد هنوز برنامه‌ها و شعارها در حد حرف و سخن باقی مانده‌اند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 21 تیرماه روز جهانی بدون نایلکس نام گذاری شده است افزود: در راستای عملی کردن برنامه‌ها و شعارها در نظر داریم پویش جدیدی راه اندازی کنیم که در آن، برنامه‌های کاربردی به صورت فصلی یا ماهیانه پیش بینی شده است تا سازمان ها و نهادها بتوانند به صورت عملی و گام به گام در راستای برنامه های بلند مدت کاهش تولید پسماندهای پلاستیکی گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار