امام جمعه کازرون تصریح کرد: مردم کازرون 5-6 روز در خیابان ها به نشانه اعتراض جمع شده بودند اما متاسفانه پاسخ مناسب و روشنی به خواسته های آنها داده نشده است.
کد خبر: ۵۹۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایسکا نیوز: روز دوشنبه 27 فروردین به دنبال موضوع جدا شدن بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان(قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار، جمعی از اصناف و فرهنگیان شهرستان کازرون به نشانه اعتراض نسبت به تقسیم این شهرستان به حالت تعطیل درآمده و به دنبال این موضوع مردم این شهرستان با تجمع در میدان اصلی شهر اعتراض خود را به گوش مسوولان شهرستان و استان رساندند.

مساله کشور فقط تقسیمات است؟

حجت الاسلام محمد خرسند در این رابطه گفت: تقسیمات کشوری همیشه حساسیت های خاص خود را دارد و باید قبل از هرگونه اقدام این حساسیت ها لحاظ و براساس کارشناسی های دقیق و معیارهای قانونی تقسیمات شکل گیرد به آن معنا که آیا مساله کشور فقط تقسیمات است و این که تا چه مقدار این تقسیمات به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد؟

وی با بیان این که در رابطه با مساله شهرستان کازرون معتقدم کارشناسی هایی که صورت گرفته دقیق نبوده، افزود: در این کارشناسی حساسیت های مردمی و منطقه ای لحاظ نشده و به نظر من در این رابطه بی تدبیری صورت گرفته و منتج به اعتراضات مردمی شده است.

پاسخ روشنی به مردم کازرون داده نشد

امام جمعه کازرون تصریح کرد: مردم کازرون 5-6 روز در خیابان ها به نشانه اعتراض جمع شده بودند اما متاسفانه پاسخ مناسب و روشنی به خواسته های آنها داده نشده است.

خرسند با اشاره به این که مردم هنگامی که دولتمردان به وظایفشان عمل نکنند به سراغ روحانیت و ائمه جمعه می روند، افزود: بنده طبق وظیفه ای که داشتم و با توجه به مطالبه عمومی مردم و همچنین بنا به درخواست مسوولین شورای تامین شهرستان و استان در میان معترضین حاضر و بیانیه صادر کردم.

وی افزود: من مردم را دعوت به سکوت و آرامش کردم که الحمدالله در حال حاضر در میان مردم آرامش برقرار شده است.

طرح تقسیم کازرون باید مورد بازبینی قرار گیرد

امام جمعه کازرون ادامه داد: طرح تقسیم کازرون به دلیل حساسیت های لازمی که در آن لحاظ نشده باید در حال حاضر متوقف و مورد بازبینی و دقت لازم قرار گیرد؛ از طرف دیگر اگر براساس ضوابط قانونی منطقه، بخشی یا شهری قابلیت توسعه داشته باشد نه ما و نه مردم مخالفتی با این موضوع نخواهیم داشت، اما این که بدون در نظر گرفتن حساسیت های مردمی و با توجه به این که برخی افراد صاحب قدرت با تحت فشار قرار دادن افراد دیگر قصد تغییر در منطقه ای را دارند در نتیجه این موضوع به اعتراضات مردم کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسوولین دولت، معاون اول رئیس جمهور، مسوولین ادارات کشور و استانداری فارس وعدعه هایی داده اند که در این طرح بازبینی های لازم و حساسیت های مردم کازرون مورد لحاظ قرار خواهد گرفت تا انشالله مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: در چند روزی که مردم دست به تجمع زدند هیچ نوع اغتشاش و اخلال گری صورت نگرفت و این موضوع نشان از آن است که مردم کازرون مردمی انقلابی و مذهبی هستند و جنسشان از جنس اغتشاشگر و ساختارشکنانه نیست.

چرا مسوولینی که وظیفه برقراری امنیت را داشتند در میان مردم حضور پیدا نکردند؟

خرسند در پاسخ به این سوال که برخی انتقاد دارند نسبت به این که چرا مقامات دولت به حضور مردم نیامدند تا پاسخگو باشند، گفت: حدود 5 روز در یک شهر اعتراض فراگیری صورت گرفت و روز به روز بر جمعیت معترضین افزوده شد که مردم دست به هیچ گونه کار خلافی مخالفت با مسائل نظام و کشور نزدند؛ سوال آن است که آن کسانی که مسوول امنیت این امور هستند چرا به وظایفشان عمل نکردند؟ اگر امام جمعه به این موضوع ورود پیدا نمی کرد و مردم را دعوت به آرامش نمی کرد و حرف مردم را نمی شنید چه اتفاقی می افتد؟

وی با بیان این که نیروی انتظامی در این موضوع واقعا با مردم همراهی و مدارا داشتند، گفت: مردم هم کار اغتشاشگرانه ای انجام ندادند تا نیروی انتظامی قصد ورود به این موضوع را داشته باشد، اما سوال مردم آن است که چرا مسوولینی که وظیفه برقراری امنیت را در استان داشتند در میان آن ها حضور نداشته اند؟

مسوول باید در لحظه جلوی حادثه را بگیرد

امام جمعه کازرون ادامه داد: آقای جهانگیری در سخنانی اعلام کردند "مردم چند روز به خیابان ها آمده و شعار دادند، مسوول باید در لحظه جلوی حادثه را بگیرد نه آن که اجازه دهد کار به جایی برسد تا شبکه های معاند و گروهک ها از این موضوع سوءاستفاده کنند".

خرسند تاکید کرد: گلایه مردم به این موضوع است که مسوولین در این امر کوتاهی کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با استاندار فارس در این زمینه گفت وگویی داشته اید یا خیر، گفت: چندین بار با آقای استاندار تماس گرفتم و حساسیت های موضوع و مسایلی که در شهر در حال اتفاق است را برایشان بازگو کردم اما این که چرا ایشان در این تجمع ها پیش مردم نرفته اند را باید خودشان توضیح دهند.

مسوولین باید یک توجه فوری نسبت به دغدغه مردم داشته باشند

امام جمعه کازرون در پاسخ به این سوال که آقای استاندار چه پاسخی به شما دادند، گفت: ایشان گفتند هر زمانی که اوضاع به حال عادی بازگردد من می آیم.

خرسند با تاکید براینکه استاندار برای حل این موضوع باید در همان زمان چاره اندیشی می کرد، گفت: در حال حاضر تا دیر نشده مسوولین مربوطه باید به حرف ها و دغدغه های مردم، نخبگان شهر و دیار گوش دهند و یک توجه فوری نسبت به این موضوعات داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار