معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز:کاهش 71 درصدی بارندگی در شیراز و مناطق بالا دست موجب شده است تا تابستان امسال تامین آب شیراز با چالش جدی همراه باشد.
کد خبر: ۵۹۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 24 April 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرزاد جهانمرد، اظهار داشت: کاهش 71 درصدی بارندگی در شیراز و مناطق بالا دست موجب شده است تا تابستان امسال تامین آب شیراز با چالش جدی همراه باشد.
وی افزود: شیراز در تابستان امسال نیاز به 6هزار و 250 لیتر آب در ثانیه دارد، اکنون توان تولید ما حدود پنج هزار و 350 لیتر است، تفاوت این دو مقدار 890 لیتر بر ثانیه است که کمبود آب تلقی می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز اضافه کرد: با استفاده از راهکارها و تشکیل کمیته های تعیین نقشه هدف که از مهرماه سال 96برنامه های آن تدوین شده و همچنین ارایه راهکارهایی برای مصرف بهینه آب، می کوشیم تا بخشی از این کمبود جبران شود.
جهانمرد ادامه داد: فعالیت ها دراین حوزه و جبران بخشی از کمبود آب حدود 570 میلیارد ریال هزینه به همراه خواهد داشت، تا 575 لیتر در ثانیه از این کمبود جبران شود اما برای تامین 315 لیتر در ثانیه همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با راهکارهای بهینه سازی، این کمبود نیز جبران و تامین شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: در بسیاری از کوچه ها و معابر مشاهده می کنیم که آب جاری است، این آب از منابع آب خانه ها، فلاش تانک ها و کولرها سر ریز می شود، شناور کولرها و منابع آب اغلب خراب است و بدون تردید انجام تعمیرات ساده ما را از تابستان امسال بدون تنش عبور خواهد داد.
وی با بیان اینکه حدود 15درصد از جمعیت شیراز تابستان امسال با کمبود آب مواجه هستند،گفت: در صورت عدم جبران این کمبودها، این مساله موجب باعث افت فشار و قطع آب در مناطقی از این شهر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر مردم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند بی شک با این مشکلات مواجه نمی شویم، اظهار داشت: هدر رفت آب و اتلاف آن بزرگترین چالش در مصرف آب است و اگر این مهم در شیراز مدیریت شود بزرگترین گام در جهت مصرف بهنیه برداشته شده و کمبود این مایه حیات در تابستان نیز تامین می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: ما امیدوار بودیم، خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در سال 97 به بهره برداری برسد اما متاسفانه این موضوع امسال هم محقق نخواهد شد.
23 درصد از آب مورد نیاز کلان شهر شیراز با جمعیت تابستانی حدود 2 میلیون نفر از سد درود زن و 77 درصد دیگر از 190 حلقه چاه موجود تامین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار