اسماعیل تبادار:به نظر می رسد در فضای استان جای توریسم ورزشی خالی است هرچند اقداماتی شده اما با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان اقدامات گسترده تری باید انجام شود تا در کنار کار اقتصادی، زمینه سلامت و نشاط اجتماعی نیز فراهم شود.
کد خبر: ۵۹۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 24 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار استاندار فارس بیان کرد: یکی از مهمترین راهکارهای کاستن از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، تشویق جوانان و هدایت آنها به سمت ورزش است و باید ورزش همگانی را به شکل عمومی تبلیغ و عملیاتی کنیم و آن را گسترش دهیم.
تبادار افزود: ورزش همگانی موجب ایجاد تحرک، پویایی، نشاط و سلامت در جامعه خواهد شد و این مهم باید در فضای عمومی جامعه ترویج شود.
وی، بر لزوم توجه به جذب توریسم ورزشی نیز تاکید و بیان کرد: به نظر می رسد در فضای استان جای توریسم ورزشی خالی است هرچند اقداماتی شده اما با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان اقدامات گسترده تری باید انجام شود تا در کنار کار اقتصادی، زمینه سلامت و نشاط اجتماعی نیز فراهم شود.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم حضور مدیران تمام دستگاه های مرتبط با امر سلامت جامعه در جلسه شورای ورزش استان، اظهار داشت: انتظار این است که در این نشست ها به جز مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی، شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم حضور داشته باشد و برنامه و الگو ارایه دهد.
او اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی متخصص امر سلامت است و می تواند با ارایه الگو و راهکار به کاهش آسیب ها که هزینه هایی برای جامعه به دنبال دارد، کمک کند.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم ارتقای ورزش قهرمانی و جایگاه ورزش حرفه ای در این استان گفت: در بحث حمایت از ورزشکاران و قهرمانان مدال آور، ضرورت دارد که تمام مجموعه ها همکاری کنند و مشارکت عمومی را رقم بزنند.
وی افزود: تشکل های مردم نهاد نیز باید در این زمینه در سطح بیشتری شکل گیرد و در صورت فعال بودن آنها، تحرک و پویایی آنها افزایش یابد.
تبادار اظهار کرد: با هدف کمک به توسعه هرچه بیشتر ورزش در شهرستان ها، فرمانداران شهرستان های استان را ملزم خواهیم کرد نسبت به تقویت یا ایجاد شورای عالی ورزش در شهرستان ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار