دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان فارس:صلی‌ترین مشکل ما سوء مدیریت است، گفت: اگر مدیری اشتباه کرد نباید به او شغل بهتری داد.
کد خبر: ۵۹۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 24 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علی راستگو ظهر امروز در نشست خبری پیرامون هفته‌ کارگر اظهار داشت: در پایان سال 96 کام کارگران به دلیل تصویب لایحه دولت در ارتباط با مکلف کردن سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت سهم درمان از حق بیمه به‌حساب خزانه‌داری کل کشور که از جیب کارگران باید پرداخت شود، تلخ شد.

وی بابیان اینکه تنها دلیل دولت برای تصویب این لایحه ایجاد شفافیت است، افزود: برای ایجاد شفافیت باید پارامترهایی معین شود که در ابتدا باید ردیف بودجه مشخص شود، تصویب این لایحه باعث ایجاد شفافیت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان فارس بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بین‌نسلی و حق‌الناس است، گفت: با بیش از 100 نماینده در ارتباط با این لایحه صحبت کردیم که کارگشا نبود.

راستگو با اشاره به وجود بیش از 40 تشکل عمومی و 7 تشکل رسمی در خانه کارگر، تصریح کرد: یک کارگر زمانی می‌تواند متعهدانه و جسورانه کار کند که امنیت شغلی داشته باشد.

وی در ارتباط با برنامه‌های هفته‌ کارگر نیز گفت: در روز 4 اردیبهشت‌ماه ملاقات نمایندگان کارگران با فرمانده سپاه استان، در روز 5 اردیبهشت‌ماه غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه و استاندار فارس و دیدار با مدیرکل صداوسیما در دستور کار است.

دبیر اجرایی هفته کارگر پیاده‌روی خانوادگی کارگران و شرکت در نماز جمعه در 7 اردیبهشت‌ماه، دیدار با خانواده‌ شهدای کارگر در 8 اردیبهشت‌ماه و عیادت از بیماران کارگر، محفل انس با قرآن، یادواره شهدای کارگران و بازدید از کارخانه‌ها در 9 اردیبهشت‌ماه از برنامه‌های دیگر این هفته مطرح کرد.

راستگو بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته‌ کارگر، دیدار 10 تا 15 نفر از نمایندگان کارگران با رهبر معظم انقلاب در 10 اردیبهشت‌ماه، راهپیمایی و تجمع روز جهانی کارگر، جشن نیمه شعبان، نشست با وزیر کار و مسؤولان کارگری با محوریت انتقاد از بند «ز» ماده 7، هیأت‌امنایی کردن تأمین اجتماعی و قرائت قطعنامه روز جهانی کارگر در 11 اردیبهشت‌ماه است.

وی با اشاره به عضویت سالانه بیش از 8 هزار نفر در خانه کارگر و آموزش رایگان بیش از 15 هزار نفر، خاطرنشان کرد: دانشگاه کارگران دارای 17 رشته کاردانی و 9 رشته کارشناسی با 600 دانشجو است که به دلیل گره خوردن با صنعت، رشته‌های پرخرج و مهارتی در این دانشگاه آموزش داده می‌شود.

این مقام مسؤول بابیان اینکه در ارتباط با کاشی حافظ شیراز تعهد داده‌شده که ظرف 3 ماه آینده مطالبات کارگران و راه‌اندازی کارخانه صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه یک خط این کارخانه شروع به کارکرده، اگر مسؤولین پای‌کار باشند مشکلات سریع‌تر حل شده و جذب سرمایه نیز صورت می‌گیرد.

راستگو با بیان اینکه آمار و ارقام بیکاری زمانی قابل‌درک است که بار بیکاری کاهش پیدا کند، تصریح کرد: با این‌ وجود شرایط بیکاری بهتر از گذشته شده است.

وی بابیان اینکه کارگران بزرگ‌ترین کارشناسان اقتصادی هستند، چراکه با یک‌میلیون و 500 هزار تومان زندگی خود را می‌چرخانند، ادامه داد: خط فقر در شیراز 2 میلیون و 500 هزار تومان است که یک کارگر تازه‌کار با حق مسکن، حق اولاد و حقوقش یک‌میلیون و 530 هزار تومان دارد.

راستگو بابیان اینکه به ما قول داده‌شده ظرف 5 سال اختلاف 63 درصد جبران شود که این امر امسال به 20 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: درخواست داریم که حقوق کارگران حداقل به خط فقر اعلام‌شده برسد.

وی بابیان اینکه اصلی‌ترین مشکل ما سوء مدیریت است، گفت: اگر مدیری اشتباه کرد نباید به او شغل بهتری داد.

راستگو ادامه داد: مدیران تا به مشکلی برمی‌خورند سریع به سراغ آخرین مرحله یعنی تعدیل نیرو می‌روند.

این مقام مسؤول از دستور کار قرار گرفتن طرح همسان‌سازی بازنشستگان در مجلس خبر داد و تصریح کرد: بیش از 130 هزار بازنشسته در فارس و 80 هزار بازنشسته در شیراز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار