مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، با اشاره به در پیش بودن بازی های جاکارتا اندونزی 2018 گفت: در نشست شورای عالی ورزش استان مصوب شد که به هر یک از ملی پوشان این استان که موفق به کسب مدال شوند، سکه بهار آزادی اهدا شود.
کد خبر: ۵۹۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 24 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حیدر علی کامیاب کلانتری، سه شنبه در حاشیه نشست شورای عالی ورزش استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: استان فارس در این بازی ها که از بیست و هفتم مرداد تا یازدهم شهریور 97 برگزار می شود سهم خوبی نسبت به دوره های پیشین یعنی سال های 2010 و 2014 دارد و ورزشکاران بیشتری از این استان در تیم های ملی حضور دارند و احتمال می دهیم که نسبت به دوره های قبل مدال بیشتری هم کسب شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، به ورزشکارانی که در این بازی ها موفق به کسب مدال های طلا، نقره و برنز شوند به ترتیب 15، 10 و پنج سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.
او افزود: این اقدام و اعلام پرداخت چنین پاداش و هدایایی در مقطع کنونی با هدف افزایش روحیه و انگیزه این ورزشکاران انجام می شود.
او گفت: افزون بر این، هدایایی نیز از طرف سایر مجموعه ها و دستگاه های استان و همچنین در سطح ملی به مدال آوران تقدیم می شود.

**فارس رتبه نخست ورزش های همگانی را در سال 96کسب کرد
مدیر کل ورزش و جوانان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه ورزش همگانی در این استان گفت: در این زمینه فارس سال 96 موفق به کسب جایگاه نخست در بین هشت استان برخوردار کشور شد.
کامیاب کلانتری افزود: همچنین این استان در بحث تعداد برنامه های ورزشی نیز با توجه به برگزاری یک هزار و 700 برنامه ورزشی در سال 96 جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داد که قصد داریم تا پایان امسال این تعداد را به 2 هزار برنامه برسانیم.
او بیان کرد: در سال 95 بیش از 179هزار ورزشکار سازمان یافته در ورزش های همگانی که در سطح استان برگزار شد شرکت کردند که این تعداد سال گذشته به 185هزار نفر رسید و هدف ما این است که این تعداد در سال 97 به 200 هزار نفر افزایش یابد.
وی گفت: همچنین مقرر شد که برای توسعه ورزش همگانی در شهرستان های استان، به دستور استاندار فارس شورای عالی ورزش شهرستان ها نیز با حضور فرماندار هر شهرستان تشکیل شود تا سهم ورزش در سلامت مردم ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار