دبیر هیئت اجرای خانه کارگر استان فارس گفت:همه مراجع نیز اعلام کرده‌اند که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی و حق‌الناس است، لذا نمی‌توان از سهام جامعه کارگری که سهامداران اصلی این سازمان هستند، سهمی برداشت و به حساب دولت واریز کرد.
کد خبر: ۵۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 25 April 2018

راستگو از مخالفت جامعه کارگری با واگذاری کارخانجات ورشکسته استان به سازمان تامین اجتماعی و برداشت از سهم درمان اجتماعی و واریز به حساب خزانه دولت خبر داد و ادامه داد: در روز کارگر، کارگران بیانیه‌ای به همین منظور صادر خواهند کرد.

دبیر هیئت اجرای خانه کارگر استان فارس بیان کرد: در آستانه هفته کارگر، کارگران استان فارس خواستار احیای شورای عالی سازمان تامین اجتماعی پس از ۱۳ سال و عملیاتی شدن سه جانبه‌گرایی واقعی میان نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری‌های سازمان تامین احتماعی هستند.

وی با تصریح اینکه کارگران به عنوان سهامداران اصلی سازمان تامین اجتماعی توقع دارند که لابی‌گری‌ها و فشار بر این سازمان کم‌رنگ شود، به مصوبه خسارت بار مجلس در خصوص واگذاری بخشی از سهام درمان این سازمان به حساب خزانه دولت به بهانه شفافیت اشاره کرد و افزود: سهام باید به حساب خزانه‌ای واریز شود که دارای ردیف بودجه‌ای باشد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس با تاکید بر اینکه ما هیچ ردیف بودجه‌ای برای چنین واریزی در سازمان تامین اجتماعی نمی‌بینیم، گفت: همه مراجع نیز اعلام کرده‌اند که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی و حق‌الناس است، لذا نمی‌توان از سهام جامعه کارگری که سهامداران اصلی این سازمان هستند، سهمی برداشت و به حساب دولت واریز کرد.

راستگو با بیان اینکه در جریان این مصوبه زور وزیر تعاون هم نرسید، گفت: بالاخره وزیر بهداشت با برخی اقدامات از جمله ساخت بیمارستان‌ها که حتی با گذشت چهار سال به بهره‌برداری نرسیده‌اند، توانست نظر نمایندگان را جلب کند، اما جامعه کارگری همچنان از مطالبه و خواست خود کوتاه نخواهند آمد و با توجه به اینکه این مصوبه برای یکسال به تصویب رسیده است تلاش خواهیم کرد تا روند امور به مسیر اصلی خود بازگردد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس تاکید کرد: کارگران در روز کارگر خواستار شفاف‌سازی و خارج شدن هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی از قالب حیاط خلوت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار