شهرستان توریستی و گردشگری سپیدان یکی از مناطق استان فارس است که با وجود اینکه 43 سال از شهرستان‌ شدنش می‌گذرد و نزدیک به 92 هزار نفر جمعیت دارد اما هنوز از نعمت داشتن سینما بی‌بهره است.
کد خبر: ۵۹۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 25 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: وضعیت تعداد سینما در ایران وضعیت مطلوبی نیست و در واقع رشد ساخت سینماها در برابر رشد جمعیت ایران روند منفی دارد.

براساس آمار سامانه جامع اطلاعات سالن‌های سینمای ایران 12 سالن سینما در استان فارس موجود است که تنها یکی از این سالن‌ها در شهرستان استهبان و مابقی در شیراز است و طبق اطلاعات بالا سینما پرسیا و بهمن شیراز تعطیل شده است. البته آپدیت این آمار مربوط به 25 اردیبهشت ماه سال 96 بوده است و بعد از این تاریخ نیز سینما هنرشهر آفتاب نیز در شیراز افتتاح شده است.

هر چند در چند سال اخیر با ساخت پردیس سینمایی گلستان، هنرشهر آفتاب، سینما فرهنگ وضعیت صندلی‌های سینما و سرانه سینما در کلانشهر شیراز رو به بهبود بوده است اما این سینماها تنها در شیراز ساخته شده و شهرستان‌های استان همچنان در این زمینه با محرومیت روبه‌رو هستند.

شهرستان توریستی و گردشگری سپیدان یکی از مناطق استان فارس است که با وجود اینکه 43 سال از شهرستان‌ شدنش می‌گذرد و نزدیک به 92 هزار نفر جمعیت دارد اما هنوز از نعمت داشتن سینما بی‌بهره است. یکی از جوانان شهرستان سپیدان می‌گوید: من و دوستانم برای دیدن فیلم‌های روز سینما مجبوریم که به شیراز بیایم و همین موضوع نیز علاوه بر زمانی که از ما می‌گیرد هزینه زیادی برای ما به دنبال دارد.

 

با توجه به فاصله 84 کیلومتری سپیدان به شیراز علاقمندان به هنر سینما در این شهرستان باید برای دیدن یک فیلم سینمایی 3 ساعت در مسیر رفت و برگشت به شیراز باشند و علاوه بر این تقریبا یک روز کاری خود را از دست خواهند داد و در کنار آن برای دیدن یک فیلم سینمایی که هزینه بلیط آن در سینماهای مختلف بین 6 تا 12 هزارتومان است برای یک جوان سپیدانی چندبرابر این رقم آب می‌خورد.

یکی دیگر از جوانان شهرستان سپیدان با بیان اینکه تماشای فیلم در سینما یکی از تفریحات سالم محسوب می‌شود که متاسفانه مردم سپیدان از آن محروم هستند از مسئولان فرهنگی شهر درخواست می‌کند که برای ساخت سینما در این شهرستان اقدامی انجام دهند.

شبیر زارع خفری، فرماندار سپیدان در این زمینه می‌گوید: متاسفانه شهرستان سپیدان هنوز سالن سینما ندارد. در سال گذشته نیز سالن اداره فرهنگ و ارشاد که در واقع یک مجتمع فرهنگی و هنری است تجهیز شده اما برای کلاس‌های هنری و شعر، اجرای تئاتر و نمایش از آن استفاده می‌شود.

وی می‌افزاید: هنوز اعتباری برای ساخت سینما در این شهرستان در نظر گرفته نشده است اما اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت سینما در این شهرستان وارد عمل شود از آن استقبال می‌شود و در زمینه تامین زمین و غیره با وی همکاری خواهد شد.

با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم رشد و توسعه فرهنگ و هنر وضعیت سینما است بنابراین لازم است که بخش خصوصی و دولتی برای راه‌اندازی سینما در شهرستان‌ها بیش از این فعال شوند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که یکی از دلایل عدم تمایل بخش خصوصی به ساخت سینما در شهرستان‌ها، عدم سود‌دهی این صنعت و استقبال کم مخاطبان از سینما است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار