نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان مشکلات جدی دارند و همین موضوع باعث شده استان فارس در چند سال گذشته رتبه نخست تصادفات جاده ای در کشور را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۵۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 28 April 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:راه ‌های جاده ای استان فارس در مقیاس منطقه ‌ای تناسبی با استانداردهای معمولی ندارد و بازسازی و نوسازی این جاده ها در استان، ضروری و اجتناب ناپذیر است.
از آنجا که استان فارس در زمره پنج چهارراه بزرگ ارتباطی ایران است توجه هرچه بیشتر به زیرساخت های ارتباطی آن می تواند به سهولت در رفت و آمد مردم و تامین امنیت بیشتر آنان در سفرهای برون شهری و استانی کمک کند.
افزایش میزان تصادفات جاده ای در نوروز 1397 و رشد 41 درصدی فوتی ها در این تصادفات، به وضوع غیراستاندارد بودن راه های مواصلاتی به ویژه راه های جاده ای استان فارس را نشان می دهد.
این آمار گواه آن است که جاده های استان فارس در بسیاری از نقاط وضعیت بحرانی دارد و برای حل این بحران نیاز است تمامی بخش های مرتبط با عزم جدی تلاش کنند.
حادثه هایی همچون واژگونی اتوبوس های حامل سربازان وظیفه و دانش آموزان هرمزگانی روزهای غم انگیزی را برای مردم استان و کشور رقم زده است.
این حوادث تنها هموطنان ایرانی را نشانه نرفته است بلکه در مقاطعی بروز حادثه برای گردشگران خارجی، به فوت آنها نیز منجر شده است. کشته شدن 2 گردشگر آلمانی در حوادث اخیر جاده ای استان فارس از جمله این موارد است.
در کنار آمار بالای تصادفات جاده ای در استان فارس، ترافیک جاده ای نیز مساله دیگری است که نارضایتی مردمی را به دنبال داشته است؛ بارها به دنبال یک حادثه،عبور و مرور در آن محور با مشکلات زیادی روبرو می شود که به عنوان مثال می توان به واژگونی تانکر حامل گاز بوتان در محور شیراز - مرودشت در گردنه باجگاه در 31 فروردین ماه سال جاری اشاره کرد که ساعت ها عبور و مرور در این مسیر را مختل کرد.
براثر این واژگونی، ترافیک سنگینی در مسیر شیراز – باجگاه ایجاد و منجر به آن شد تا ورود خودرو از مرکز استان به محور شمال فارس مسدود شود البته عملیات حدود پنج ساعته دستگاه های مسئول در باز کردن جاده و انتقال تانکر واژگون شده نیز جای بررسی دارد.
**راه های مواصلاتی فارس مشکلات جدی دارند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان مشکلات جدی دارند و همین موضوع باعث شده استان فارس در چند سال گذشته رتبه نخست تصادفات جاده ای در کشور را به خود اختصاص دهد.
علی اکبری افزود: در این زمینه پیگیری هایی در ارتباط با بهبود وضعیت راه های مواصلاتی استان به ویژه گردنه باجگاه مطرح شد که این گردنه حداقل با یک تونل باید از این وضعیت نجات پیدا کند چون مردم ساکن این منطقه نیز از این مساله گله مند هستند.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع، حل مشکلات راه های مواصلاتی استان در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست اما این مساله را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد.
وی تاکید کرد: باید در زمینه حل مشکل گردنه باجگاه یک کار مطالعاتی گسترده انجام و نقشه های اجرایی تنظیم شود.
نماینده مردم شیراز در قوه مقننه گفت: برای تردد خودروهای سنگین در جاده های اصلی به خصوص در روزهای تعطیل نیز باید چاره اندیشی کرد و بررسی شود که آیا امکان فراهم کردن راه های جایگزین در این زمینه وجود دارد یا خیر.
اکبری یادآور شد: چند روز قبل نیز در خصوص وضعیت راه های مواصلاتی استان و مرگ و میرهای ناشی از وضعیت این راه ها به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم.
**پویایی اقتصاد یک کشور حمل و نقل آن است
امام جمعه موقت شیراز نیز در زمینه اهمیت توسعه شبکه های حمل و نقل در استان فارس گفت: اساس و پویایی اقتصادی کشور حمل و نقل آن است و هرچه دولت در این زمینه بیشتر کار کند بر پویایی اقتصاد تاثیر دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی افزود: در استان فارس باید به موضوع حمل و نقل در بخش های مختلف توجه بیشتری صورت بگیرد البته دولت در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار