وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي :
هویت تاریخی جوامع از جمله، جامعه اسلامی زمانی شکوفا می شود که یاد بزرگان و اندیشمندان آن همواره نکو داشته و قدر خدمات و افتخارات آنها شناخته شود.
کد خبر: ۶۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 10 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در این پیام که در مراسم افتتاحیه کنگره از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قرائت شد، گفت: هویت تاریخی جوامع از جمله، جامعه اسلامی زمانی شکوفا می شود که یاد بزرگان و اندیشمندان آن همواره نکو داشته و قدر خدمات و افتخارات آنها شناخته شود.

در بخشي از اين بيانيه امده است :‌ استان یزد از گذشته های دور پایگاه عالمان، اندیشمندان و فرزانگان بزرگ بوده است .

در اين پيام وزير ارشاد تاکيد کرد :‌ امروز یزد به عنوان میراث جهانی مورد تایید جهانیان قرار گرفته، بازشناسی و بازیابی میراثهای معنوی آن، رسالت سترگی است که باید همگان را به تکاپو و تلاش وادارد.

اقاي سيد عباس صالحی یادآور شد: مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) در زمره علمای فاضل و عرفای واصل بود که در طول حیات پربرکت خود به هدایت و ارشاد مردم پرداخت و در ذهن و زبان جامعه، ماندگاری خود را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: حیات آن مرد الهی توام با خداخواهی و ساده زیستی سپری شد و بزرگترین سرمایه ای که از خود به جای نهاد، نام نیک و شاگردان فاضلی است که بسیاری از آنان راه نورانی مرحوم شیخ را استمرار بخشیدند.

وزیر ارشاد در این بيانيه گفت : جامعه امروز در مسیر پیشرفت و تعالی خود ، بیش از گذشته به منش و روش شخصیت های بزرگ و مصلحان اجتماعی، همچون آن مرحوم نیازمند است، چرا که آنان وجود خویش را در سرچشمه های انوار و معرفت الهی صیقل دادند و آن را به خدمت جامعه در آوردند.

در بخشی از پیام آمده است: همت بلند مرحوم آیت الله فقیه خراسانی در سفرهای مکرر به روستاها و شهرها و نشر ارزش های اسلامی و معارف الهی در میان شیفتگان هدایت و تشنگان حقیقت، ستودنی و درس آموز است.

اقاي سيد عباس صالحی دربخشي ديگر از اين بيانيه گفت : ضمن ادای احترام به ساحت معنوی آن عالم ربانی از همه دست اندرکاران ، برگزاری این مراسم صمیمانه قدردانی می کنم و از درگاه یگانه هستی بخش مسالت دارم که بر درجات آن عزیز بیفزاید و همه ما را در پیمودن مسیری که این بزرگان سیر کردند، یاری رساند.

نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله غلامرضا یزدی با حضور تعدادی از شخصیت های حوزوی، دانشگاهی ، ملی و مسئولان استانی در امامزاده جعفر (ع) یزد امروز ، اغاز به کار کرد .

همچنين مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم افتتاحیه کنگره گفت :‌ برگزاری این کنگره یکروزه در سال 1395 با هدف تبیین مقام علمی، مردمی، اجتماعی و فرهنکی این روحانی وارسته در انجمن مفاخر فرهنگی استان تصویب شد.

مجید جوادیان گفت: از مجموع 40 مقاله ارسالی به دبیرخانه ،20 اثر منتخب ارائه می شود.

وي افزود: آیت الله فقیه خراسانی در بخشی از تاریخ معاصر استان منشا کارهای خیر بود و تاریخ و هویت مردم یزد محسوب می ‌شود .

وي گفت : معرفی افراد برجسته اجتماعی، دینی، علمی و فرهنگی اثرگذار در فرهنگ سازی و الگوسازی برای جامعه و به خصوص قشر جوان در دستور کار است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد دامه داد: در حاشیه برگزاری کنگره این شخصیت فرهنگی و دینی از سه عنوان کتاب شامل فقیه آسمانی، گوهر شب چراغ یزد و فاتح قلوب که به چاپ رسید، رونمایی شد.

آیت الله فقیه خراسانی در سال 1257 در مشهد متولد شد، در سن 81 سالگی در یازدهم تیرماه 1338 در یزد چشم از جهان فروبست و در امامزاده جعفر (ع) یزد به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار