معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس از سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شرکت برق منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان خواست که از ارایه هرگونه تسهیلات و خدمات به واحدهای تولیدی فاقد نشان استاندارد خودداری کنند.
کد خبر: ۶۰۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 10 May 2018

یدالله رحمانی در نشست شورای استاندارد فارس در شیراز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، هم اینک ارزیابی استاندارد تمام واحدهای تولیدی استان به طور مستمر در حال پیگیری است.
وی، از تمام دستگاه های اجرایی استان که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارایه خدمات مسئولیت دارند خواست که طبق ماده 16 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، متقاضیان را ملزم به رعایت استاندارد کنند.
رحمانی ادامه داد: تمام واحدهای کشاورزی، صنعتی و تولیدی استان فارس در سال 96 از سوی اداره کل استاندارد این استان مورد بررسی قرار گرفتند و همه آنها ملزم و مکلف به رعایت استانداردهای لازم شدند.
او گفت: آخرین بررسی ها از وضعیت استاندارد و پروانه بهداشتی 402 واحد صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز نشان می دهد که 110 واحد مشمول استاندارد اجباری شناخته شده اند که هم اینک مراحل اخذ این استانداردها را سپری می کنند.
رحمانی اضافه کرد: همچنین 65 واحد تولیدی فاقد واحد کنترل کیفیت نیز در حال پیگیری استقرار واحد کنترل کیفی هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در مورد وضعیت واحدهای صنعتی هم گفت: در این حوزه 843 واحد مورد بررسی قرار گرفته اند که 132 واحد فاقد بخش کنترل کیفی بوده و با بازدیدهای انجام شده و دستور العمل های ارایه شده به تدریج در حال اخذ گواهی نامه کنترل کیفیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار