رئيس اداره ايمن‌سازی وبيماری‌های قابل پيشگيری با واکسن وزارت بهداشت گفت: درراستای افزایش سطح سلامت و ایمنی کودکان در برابر بیماری فلج اطفال از نیمه تابستان سال جاری واکسن تزریقی به کودکان 4 ماهه درکشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 13 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سیدمحسن زهرایی بعد ازظهرامروز در حاشیه کارگاه کشوری بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن اظهار داشت: واکسن تزریقی که به لحاظ کمبود در نیمه سال 1395 متوقف شد، با رایزنی‌های انجام‌شده و تامین اعتبار از تابستان سال جاری تولید آن آغاز و به کودکان 4 ماهه تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسینه کردن کودکان از انتقال عفونت به بزرگ‌سالان پیشگیری می‌کند، افزود: واکسن تزریقی دیگری به نام پنوموکوک برای پیشگیری از عفونت سینوزیت، گوش و نیز موارد دیگری که موجب مرگ کودک می‌شود در نیمه دوم امسال به کودکان 2، 4 و 6 ماه تزریق می‌شود.

این مقام مسؤول وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه از مرگ‌ومیر بیش از 2 و نیم میلیون کودک با واکسیناسیون جلوگیری می‌شود، گفت: در ایران نیز برنامه‌های مدون واکسیناسیون فلج اطفال صورت گرفته و آن را به صفر می‌رسانیم.

زهرایی با مطلوب دانستن وضعیت واکسن در ایران نسبت به سایر کشور‌ها تصریح کرد: با تولید 2 واکسن خوراکی و تزریقی کودکان با توجه به مشکلات بهداشتی که در کشور‌های افغانستان و پاکستان وجود دارد، معضل فلج اطفال برای همیشه در کشور برطرف شود.

وی بیان داشت: با رعایت مسائل بهداشتی ایمنی سلامت، ابتلا به هپاتیت «بی» با برنامه‌ریری به نصف کاهش‌یافته و درصدد ریشه‌کنی کامل آن در کشور هستیم.

این مقام مسؤول وزارت بهداشت اضافه کرد: کارگاه سراسری بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن از امروز تا 25 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور کارشناسان و اساتید در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار