مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس گفت: استان فارس رتبه نخست بیشترین مجوز سرمایه گذاری خارجی را در سال 96 کسب کرده است.
کد خبر: ۶۰۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 14 May 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس:هاله فولاد‌فر ارزش مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در فارس طی سال 96 را بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فارس موفق شده 453 میلیون دلار بیش از سهم استانی تعیین شده، ثبت سرمایه‌گذاری انجام دهد، گفت: سهم تعیین شده برای استان فارس در سال 96 بالغ بر 555 میلیون دلار بوده است.

فولادفر گفت: با توجه به عملکرد استان فارس در شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، تاکنون 262 فرصت سرمایه‌گذاری در فارس شناسایی و فرم خلاصه اطلاعات سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی برای این فرصت‌ها تکمیل شده است و همچنان در حال شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری هستیم.

وی از بهبود شاخص‌های کسب و کار فارس در سال 96 نیز گفت و اضافه کرد: استان فارس در سال 94 رتبه‌ی 18 کشور را داشت که این رتبه ستل 95 با یک جهش مناسب به چهارم ارتقاء یافت و سال 96 نیز کماکان این رتبه حفظ شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس با تفکیک بخش‌هایی که فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: استان فارس در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، جمعا 262 فرصت سرمایه گذاری در اختیار دارد که سرمایه گذاری آنها بالغ بر 742 هزار و 675 میلیارد ریال است.

فولادفر با بیان اینکه روش تامین مالی فاینانس را برای اجرای پروژه‌های اولویت دار دولتی در فارس ترجیح می‌دهیم، گفت: 35 پروژه دولتی استان به منظور تامین مالی به روش فاینانس شناسایی شده که با جذب مبلغ 6 هزار و 682 میلیون دلار برای بهره برداری در اولویت بخش سرمایه گذاری قرار دارد.

وی گفت: پروژه‌ی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری فارس با سرمایه گذاری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال، معادل 7.8 میلیارد دلار و اشتغالزایی 30 هزار نفر از مهمترین پروژه‌های در دست‌اجرای فارس است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس افزود: در بخش‌های صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خدمات شهری نیز طرح‌های بسیار خوبی مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در استان ایجاد خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار