صدورکارت‌های قالیبافی در استان فارس رشد ۳۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۶۰۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 15 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: پارسال بیش از سه هزار و ۲۸۹ کارت قالیبافی در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد که نسبت به سال ۹۵ رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
علی همتی با بیان اینکه اداره فرش دستباف سازمان پارسال۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد بازرسی در کل استان انجام داده است، افزود: دو هزار و ۷۶۷ مورد راست آزمایی از کارگاه‌های خانگی فرش دستباف صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: پیگیری حل مشکلات بیمه قالیبافان، پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات قالی بافی به واجدین شرایط، تشکیل بیش از دو هزار و ۱۸۰ پرونده و صدور مجوز مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌های اداره فرش دست باف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله فعالیت های انجام شده در سال گذشته بود.
وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی با عناوین طراحی سنتی فرش دستباف، طراحی فرش دستباف در محیط فتوشاپ- بافت فرش و ارتقای مهارت رنگرزان نیز امسال برگزار خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: معرفی فرش دستباف به مردم رویکرد و سلایق مردم را از فرش ماشینی به فرش دستباف تغییر خواهد داد که کمک بسیاری به رونق بازار فرش دستباف خواهد کرد.
همتی افزود: استان فارس اصالت طرح و رنگ فرش را با وجود استفاده از رنگ‌های گیاهی دارد و ضرورت دارد؛ ما نیز فرش مرغوب را به عنوان کالای جهانی به دنیا معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار