معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، یکی از سیاست مالی دولت برای تامین منابع مالی طرح های عمرانی را انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی برشمرد و گفت: انتظار داریم دستگاه های اجرایی نسبت به جذب سریع این اسناد اقدام کنند.
کد خبر: ۶۰۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 15 May 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، افزود:با توجه به اینکه اسناد باید در ذیحسابی ها بررسی شود و این کار مقداری زمان بر است در این زمینه تا آخر تیرماه یعنی پایان سال مالی است،اعتبارات را جذب کنند.
وی میزان اسناد خزانه استان فارس را 885 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:از این مبلغ 50 درصد جذب شده است.
رحیمی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مندرج در قانون برنامه ششم و بودجه سال 97 برای اجرای پروژه های عمرانی ادامه داد: انتظار است که دستگاه هایی مانند جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، نوسازی مدارس و آب و فاضلاب نیز نسبت به جذب اعتبارات متمرکز وزارتخانه های خود بکوشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر لزوم استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی به عنوان یکی از سیاست های اصلی دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه های اجرایی باید بحث واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را که در برنامه ششم توسعه هم پیش بینی شده در دستور کار داشته باشند.
وی، همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که برنامه های سال 97 خود را اعلام کنند.
رحیمی اظهار کرد: به رغم تقاضای مطرح شده در این زمینه بجز چند دستگاه سایر دستگاه ها برنامه ای ارائه نکرده اند که امیدواریم معنای این تاخیر نداشتن برنامه نباشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: ارائه برنامه توسط دستگاه های اجرایی برای هماهنگی، همکاری و کنترل ضروری است و دستگاه ها حتما باید برنامه های خود را اعلام کنند.
وی از دستگاه های اجرایی استان خواست که نسبت به معرفی پروژه هایی که امکان بهره برداری از آنها در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال وجود دارد اقدام کنند.
رحیمی افزود: در هفته دولت سال گذشته شاهد بهره برداری از بیش از یک هزار طرح با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد تومان در این استان بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار