رئیس شورای شهرستان شیراز:رسانه ها باید در راستای زکات اطلاع رسانی و تبلیغ کنند و مسئولین هم باید مشوقاتی برای افراد زکات دهندگان در نظر بگیرند.
کد خبر: ۶۰۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 16 May 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام محمدحسن مرادی، رئیس شورای زکات شیراز امروز (26 اردیبهشت) در جلسه شورای زکات شهرستان شیراز که در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه شوراها و دهیاری ها باید سهمیه های پرداخت زکات را مشخص و به مردم اعلام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات فطریه باید سازماندهی شود البته این موضوع سال به سال بهتر از گذشته شده است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در جامعه روی می دهد به خاطر لقمه شبه ناک است.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه در ابتدا مردم پنج تا 10 درصد مردم زکات می دهند اما این رقم اکنون افزایش یافته است، اضافه کرد: رسانه ها باید در راستای زکات اطلاع رسانی و تبلیغ کنند و مسئولین هم باید مشوقاتی برای افراد زکات دهندگان در نظر بگیرند.

 

رئیس شورای زکات شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه برای جذب زکات 80 درصد باید تبلیغات، ارشاد و فرهنگ سازی شکل گیرد و 20 درصد هم مابقی هم باید با قوانین باید پیگیری شود، گفت: باید به کسانی که زکات بر آنان واجب است ولی زکات نمی دهند، اخم کنید.

 

امام جمعه غرب شیراز با اشاره به اینکه گزارش خدمت رسانی در روستاها به مردم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: شورهای زکات در مساجد و محلات با حضور ائمه جماعت شکل گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورا به شکل سالانه برگزار نشود و باید حداقل به شکل فصلی و یا 2 ماهانه این جلسات شکل گیرد، اظهار داشت: گزارش های پرداخت زکات و فرهنگ سازی در این خصوص باید در فضای مجازی اشاعه بیشتری پیدا کند.

 

مرادی از روحانیون خواست تا در سخنرانی های ماه مبارک رمضان در مورد زکات هم به مردم توضیحاتی داده شود، اظهار داشت: برخی مجالس ختم از نماز جمعه شلوغ تر است و از این رو روحانیون باید در مجالس ختم در خصوص زکات بگویند.

 

وی بر لزوم شکل گیری اتاق فکر، شب شعر و همایش منطقه ای و استانی برای زکات تاکید کرد: 15 میلیون فقیر در کشور وجود داد که 11 میلیون نفر آن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات احادیث و حفظ موضوعی آیات زکات در دستور اوقاف قرار گیرد چرا که 520 آیه در خصوص زکات، انفاق و صدقات وجود دارد، افزود: باید در جامعه زکات تفهیم بیشتر شکل گیرد، زکات به معنای واقعی خودش به مردم معرفی شود و روزی در تقویم خودمان به نام زکات اختصاص دهیم.

 

خاطر نشان می شود، این جلسه با تجلیل از زکات دهندگان برتر شهرستان شیراز خاتمه یافت،‌ این مراسم مقرر بود با حضور نجفعلی انتظاری، مدیر کل اجرایی حوزه زکات کشور برگزار شود که بر اساس آنچه که شلوغی جلسه در دانشگاه عنوان شد، که چنین اتفاقی روی نداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار