نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: به‌محض تجمع مردم کازرون، نخستین کسی که به این شهرستان اعزام شد معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس بود و قول دادیم که با کم‌ترین مشکل، مسئله کازرون را حل کنیم.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 19 May 2018

تابناک فارس به نقل از حوزه:اسماعیل تبادار در آئین معارفه امام‌جمعه جدید شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه فقید شیراز اظهار داشت: استان فارس مهد فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی و زادگاه صحابه بزرگ اسلام سلمان فارسی و جایگاه علما و ادبا است.

وی با بیان اینکه فارس نقش‌آفرینی بسیاری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌عنوان یک مرکز برجسته دینی همواره مطرح بوده است و عالمان این دیار در کنار معمار کبیر انقلاب در راستای پیروزی انقلاب تلاش چشمگیر داشتند.

رئیس شورای اداری استان فارس بیان داشت: وجود مراکز علمی بسیار در فارس، زمینه را برای پرورش عالمان در تمام علوم فراهم کرده است و این ظرفیت‌ها با هماهنگی و انسجام و هم‌افزایی تمام آحاد جامعه قابلیت به فعل درآمدن خواهد داشت و مسؤولان باید زیرساخت‌ها را برای شکوفایی فراهم کنند.

تبادار خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه امام‌جمعه در تنویر افکار عمومی و زمینه‌های لازم برای انسجام و هماهنگی در استان ضرورتی انکارناپذیر است و هم‌افزایی در ابعاد مختلف، زمینه را برای عمران و آبادانی کشور بیش از گذشته فراهم می‌کند.

استاندار فارس افزود: دولت تمام امکانات را برای قوت دادن به فریضه نماز فراهم می‌کند و بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت تمام هم‌وغم خود را برای توسعه این امر به کارخواهم بست.

وی ادامه داد: هیچ‌کس بری از اشکال نیست و بنده نیز شاید اشتباهاتی داشته باشم که قطعاً نصیحت علما ضرورتی جدی است، اما از امام‌جمعه شیراز انتظار دارم که صحبت‌ها در نماز جمعه به‌گونه‌ای باشد که کم‌ترین اختلاف‌افکنی از آن به ذهن‌ها متبادر نشود، گرچه گوش شنوا برای پذیرش تمام انتقادها و نصیحت‌ها خواهم داشت.

تبادار همچنین گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان را پدر روحانی استان می‌دانیم و همگان باید از راهنمائی های ایشان بهره ببرند و قطعاً زمینه وحدت در استان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

استاندار فارس در مورد وقایع کازرون با بیان اینکه مشروعیت نظام بر توجه به مردم است، خاطرنشان کرد: به‌محض تجمع مردم کازرون، نخستین کسی که به این شهرستان اعزام شد معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس بود و قول دادیم که با کم‌ترین مشکل، مسئله کازرون را حل کنیم.

وی افزود: در تجمع‌های قبلی، کم‌ترین ماجراجویی صورت نگرفت که از مردم کازرون تشکر می‌کنم و بنده نیز گفتم که حتماً خدمت مردم خواهیم رسید و پاسخ‌های لازم را خواهم داد که این‌گونه نیز شد و بنده به این شهرستان رفتم و تأکید کردم که هیچ مطلبی تا زمانی که اصلاحیه صورت نگرفته است، در بحث تقسیمات کشوری، در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

تبادار ادامه داد: تجمع 3 روز پیش کازرون غیرقانونی بود و امام‌جمعه این شهر و نخبگان نیز گفتند که این تجمع معنا ندارد باوجوداینکه هنوز هیچ اتفاقی در بحث تقسیمات نیفتاده است.

استاندار فارس افزود: افرادی که در کازرون هنجارشکنی می‌کنند راهشان از مردم صد در صد جدا است و کسانی که از سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دستور می‌گیرند، قابل مماشات نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار