سهم مردم محروم شهرستان از قطب اول تولید سیب در فارس وجنوب کشور چیست فقط وفقط افزایش بی رویه قیمت این محصولات است.
کد خبر: ۶۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 19 May 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:شهرستان سپیدان قطب اول و مسلم تولید سیب بخصوص سیب مرغوب و با کیفیت در سطح کشوراست متاسفانه با وجود اینکه سیب های تولیدی این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است این روزها همان سیبهای نامرغوب باغات شهرستان که در سردخانه ها نگهداری می شده قیمتی نجومی پیدا کرده است و برخی از مغازه داران سیب رابه قیمت نزدیک 7000 تومان به فروش می رسانند انهم سیبی که از باغات شهرستان سپیدان برداشت شده است واز جایی دیگر ویا شهرستانی دیگر به سپیدان نیامده است ودراین میان دست وجیب دلالانی در کار است که کام مردم شهرستان را تلخ کرده است.

سالانه بیش از صدهزار تن سیب در شهرستان سپیدان تولید و روانه بازار می شود از این میزان سیب تولیدی 90 تا70 درصد محصول سیب ممتاز و در واقع درجه یک به شمار می رود که قابلیت صادراتی دارد اما مسائل و مشکلات پیش روی بازار سیب مانع این میزان صادرات محصول سیب می شود.

شهرستان سپیدان به عنوان نگین زاگرس یکی از قطب‌های کشاورزی در استان فارس است که در پرورش ماهی قزل‌آلا رتبه نخست استان، در تولید گندم رتبه سوم استان و در تولید سیب رتبه نخست استان فارس را دارد.

اگر به بازار شهرستان دراین روزها سری زده باشید با مشاهده قیمت نجومی وافزایش بی رویه این محصول که تولید خود شهرستان است مواجهه می شوید واین سئوال در ذهن شما خطور می کند سیب های سفید وقرمزی که در فصل پائیز با قیمتی ناچیز در سردخانه های استان وشهرستان انبارمی شود تا برای شب عید وبهار به بازار بیایند البته نه با این قیمت سرسام آور وگزاف .

این درحالی است که انسان یادآن ضرب المثل معروف می افتد که "کوزه گر در کوزه شکسته اب می خورد "وسهم مردم محروم شهرستان از قطب اول تولید سیب در فارس وجنوب کشور چیست فقط وفقط افزایش بی رویه قیمت این محصولات است.

سیب سپیدان امروز آوازه ای جهانی را از آن خود کرده تا جایی که شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری برای این محصول شده و طعم و عطر آن را بی نظیر می دانند.گردشگران ومسافرانی که میهمان نگین زاگرس هستند سیب را به عنوان سوغاتی از سپیدان خرید کرده و به سوی شهر خود می برند تا از رنگ، عطر و طعم بی نظیر و منحصر بفرد سیب سپیدان بهره مند شوند. اما دریغ از نظارت مسئولین در سطح استان وشهرستان چرا باید قیمت سیب با افزایش چندصد درصدی مواجه شود آنهم در جایی مانند سپیدان که در تولید وتوزیع سیب حرف اول رادر فارس وجنوب کشور می زند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار