معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در شیراز به لحاظ فضاهای فرهنگی دچار فقریم گو اینکه در ایران هم این روند دیده می شود، اما شیراز را باید در گستره جهانی سنجید و دارای فضاهایی باشد که برای ایران شناسی، شیرازشناسی، حافظ شناسی و... مناسب باشد و در ابعاد بین المللی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 20 May 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: هادی حسینی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تبریک حلول ماه رمضان خطاب به اصحاب فرهنگ، هنر و ادب استان با اشاره به اینکه جامعه نیاز به نشاط دارد تصریح کرد: جامعه اگر شادی نداشته باشد منفجر خواهد شد، زیرا از شیراز انتظار داریم فردای کشور را مددکار باشد.

وی درخصوص انتخاب صابر سهرابی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در میان مسئولان استان مانند چراغ بدرخشد.

حسینی در عین حال حضور اهالی فرهنگ و هنر را در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را پشتوانه ای برای همراهی با مدیر جدید دانست که شیراز را به جایگاه اصلی خویش در این مسیر قرار خواهد داد.

وی با این وجود خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: مدیر جدید باید از ایده ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این خطه بهره بجوید.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمک استاندار فارس به خانواده فرهنگی و هنری استان خبر داد و گفت: در شیراز به لحاظ فضاهای فرهنگی دچار فقریم گو اینکه در ایران هم این روند دیده می شود، اما شیراز را باید در گستره جهانی سنجید و دارای فضاهایی باشد که برای ایران شناسی، شیرازشناسی، حافظ شناسی و... مناسب باشد و در ابعاد بین المللی قرار گیرد.

حسینی در عین حال با یادآوری اینکه شیراز پایتخت فرهنگی ایران به شمار می رود، افزود: همکاری بین نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر قرار گرفته، اما کافی نیست.

وی با یادآوری اینکه جامعه نمی تواند بدون نشاط باشد، عنوان کرد: ما نشاط در جامعه را از جنس حلال می خواهیم در عین اینکه باید به همه سلیقه ها احترام گذاشت.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مشکلات حوزه فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش ساختاری، ساز و کار نهادها و تشکلها درست نیست و باید در مسیر اصلاح قرار گیرد.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه با وجود مجوزهای فرهنگ و ارشاد اسلامی گاهی شاهد جلوگیری از برنامه های هنری است، تصریح کرد: شاهدیم که با وجود صدور مجوز برگزاری برنامه ای، دستگاهی آن برنامه را لغو می کند و مدیر و معاون فرهنگ و ارشاد را احضار می کنند، در حالیکه هرکسی را باید مطابق جرمش مجازات کرد؛ ما اگر ساختار را درست کنیم راه برای اشاعه فرهنگی باز می شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منابع را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: یک سوم اعتبارات فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در حوزه پاسخگویی همه انتظار دارند ما پاسخگو باشیم؛ در حالیکه مسئولیت از ما خواسته می شود، اما منابع در اختیار قرار نمی گیرد.

 آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور مدیرکل حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون عمرانی و معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار