نماینده مردم اقلید:اما کشورهای اروپایی شاید مجبور شوند از بین معامله با ما و آمریکا یکی را انتخاب کنند که در آن صورت در تحلیل هایشان سود و زیان آن را در نظر می گیرند. در این راستا مسئله استراتژی های کلان اقتصادی است.
کد خبر: ۶۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 20 May 2018

تابناک فارس به نقل از تهران پرس:حسین افضلی، نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع برجام اظهار داشت: اگر کشورهای اروپایی با توجه به مفاد برجام، پای برجام بایستند، در آن صورت برجام بی فایده نیست. اگر اروپایی با تحریم های آمریکا مشکلی نداشته باشند و با ما ادامه همکاری بدهند در آن صورت ادامه برجام می تواند برای ما و اروپا سودمند باشد.

نماینده اقلید پیرامون معاملات دو طرفه ایران و اروپا با یکدیگر عنوان کرد: ما واردات زیادی از اروپا داریم و آنها نیز به نفت ما نیازمند خواهند بود. اما کشورهای اروپایی شاید مجبور شوند از بین معامله با ما و آمریکا یکی را انتخاب کنند که در آن صورت در تحلیل هایشان سود و زیان آن را در نظر می گیرند. در این راستا مسئله استراتژی های کلان اقتصادی است.
افضلی در ارتباط با تحلیل های اروپایی ها تصریح کرد: اروپایی ها در تحلیل های خود در نظر می گیرند که تحریم های آمریکا چه محدودیت هایی برای آنها ایجاد می کنند و عبور از این محدودیت ها چه ضررهایی دارد. اقدام ترامپ برای دیگر کشورهای دنیا این پیام را دارد که نسبت به رفتار خود با آمریکا تامل و بازنگری داشته باشند.
وی در مورد ترامپ نیز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدای رسیدن به قدرت به‌دنبال ایجاد شرایطی بود که از این تعهدنامه خارج شود و با انتخاب افرادی که به عنوان مشاور انتخاب می‌کرد، خروجش از برجام کاملا قابل پیش‌بینی بود. باید خارج از هرگونه شتاب‌زدگی نسبت به این موضوع و شرایط پیش آمده برخوردی عقلانی و منطقی داشت تا حقانیت ایران به همه دنیا ثابت شود و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به درستی تفهیم شود.
افضلی افزود: باید میزان پای‌بندی این کشورها و ادعای آنها راستی‌آزمایی شود و به صورت قانونی و مستند ببینیم تا چه اندازه به برجام وفادار هستند. اگر با شرایط فعلی منافع ایران حفظ شود در برجام می‌ماند اما اگر بنا باشد که منافع ایران به خطر بیفتد باید به‌گونه‌ای دیگر رفتار کرد، بنا نیست که ایران در زمین کسی بازی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار