امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقویت گردشگری مذهبی در دستور کار مسئولان باشد گفت آموزش به کسانی که متقاضی راه‌اندازی یک فعالیت گردشگری به ویژه در زمینه بوم‌گردی هستند، فراهم شود.
کد خبر: ۶۰۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 22 May 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر نگاه مجموعه دولت به عنوان یکی از منابع درآمدی به گردشگری جلب شده و همه جا هم یک تجارت بزرگ در سطح بین‌المللی حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری باید همراه با رعایت اصول باشد، گفت:کسانی که مجوز می‌گیرند باید آموزش داده شوند چراکه بدون آن گاهی فضای گردشگری به محلی برای خوشگذارنیهای سطح پایین تبدیل می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد در زمینه بومگردی فعالیت کند باید حتما آموزش ببیند، افزود: باید برای گردشگری ایزوی حلال و فاکتور تعیین کنید تا سرویس‌دهی گردشگری بر همان اساس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید به مرزی از استاندارد گردشگری برسیم و این مرز برای همه گروه‌های گردشگری از نقاط مختلف جهان رعایت شود، بیان کرد: باید از وجود اندیشهورزان این عرصه استفاده کنید و به طور مثال در 6 ماه آینده چهارچوبی تعیین کنید که هرکس می‌خواهد مجوز بوم‌گردی بگیرد این چهارچوب را رعایت کند.

وی با تاکید بر رعایت ادب و احترام نسبت به گردشگران گفت: محیط‌های گردشگری ممکن است خیلی زود به چیزهایی آلوده شود که آبروی کشور را ببرد بنابراین باید برای دادن مجوز بررسی‌هایی از نظر اخلاقی، رفتاری و سوابق شود.

دژکام با بیان اینکه انسان عبید احساس و محبت است، تصریح کرد: اگر می‌خواهید گردشگری را رواج دهید چهارچوب‌های آداب برای آن تنظیم کنید و بگوئید غیر از این رفتار شود مجوز لغو می‌شود.

وی با اشاره به تقویت گردشگری مذهبی عنوان کرد: بسیاری از تورلیدرها کلیات را می‌دانند اما از جزئیات بناهای مذهبی بی‌اطلاع هستند در صورتی که مراکز آموزش زبان تخصصی درباره فرهنگ و فقه اسلامی در قم وجود دارد و می‌توان برای محیط‌های مذهبی از این طلبه‌ها استفاده کرد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: می‌توان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای ارتباط مداوم با گردشگران ایجاد کرد و گردشگری مذهبی را به گونه‌ای ارائه داد تا گردشگر در محیط مذهبی حیران نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اکنون هزینه زیادی برای ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در جهان انجام می‌شود، عنوان کرد: باید از وجود و ظرفیت گردشگران خارجی استفاده کنیم. در اردیبهشت ماه حدود 15 هزار گردشگر وارد شیراز شده می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار