مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:بت ۳ هزار اثر تاریخی استان فارس در فهرست ملی و ۴ هزار در فهرست جهانی خبر داد و گفت: سال گذشته یكسری آثار تاریخی نظیر آثار مجموعه فیروزآباد، بیشابور و سروستان هم پیشنهاد داده شده است تا به ثبت جهانی برسند.
کد خبر: ۶۰۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 22 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، اول خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز كه به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی موزه‌ها در دنیا نامگذاری شده است لذا ما از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خردادماه را به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری كرده‌ایم.
وی با یادآوری اینكه موزه‌ها مكان‌هایی هستند كه آداب و رسوم و سنت‌های پیشین را نشان می‌دهند، گفت: امسال شعاری برای موزه‌ها در نظر گرفتیم كه علاوه بر نگه‌داری اشیا از این به بعد از فناوری‌های روز هم استفاده كنیم.
امیری به ارائه گزارشی از عملكرد این اداره‌كل پرداخت و گفت: میراث فرهنگی در ۲۹ شهرستان دارای ۱۴ اداره و مابقی نمایندگی دارد و البته در شهرستان‌هایی كه اماكن گردشگری خاصی دارند تعداد پرسنل ما بیشتر هستند.
مدیركل میراث فرهنگی فارس از ثبت ۳ هزار اثر تاریخی استان فارس در فهرست ملی و ۴ هزار در فهرست جهانی خبر داد و گفت: سال گذشته یكسری آثار تاریخی نظیر آثار مجموعه فیروزآباد، بیشابور و سروستان هم پیشنهاد داده شده است تا به ثبت جهانی برسند.
وی با یادآوری ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شیراز گفت: در شیراز حدود ۳۶۰ هكتار بافت تاریخی وجود دارد كه اخیراً ۲۷ خانه تاریخی در این بافت به بخش خصوصی واگذار شده تا پس از مرمت و بازسازی تحت عنوان فضاهای اقامتی، فرهنگی،‌ رستوران‌ها و غیره فعالیت كنند.
امیری اظهار كرد: یكی از اهدافی كه سازمان میراث فرهنگی دنبال می‌كند به دلیل اینكه اعتبارات دولتی رو به افول است لذا دولت پیش‌بینی كرده است طبق تبصره ماده ۲۷ بخشی از فضاها كه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، را واگذار كند و در همین راستا باغ موزه مشاهیر كنار آرامگاه حافظ به بخشی خصوصی واگذار كردیم تا برای سه سال بازسازی و مرمت و ۱۳ سال هم بهره‌برداری كنند.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه همچنین مركز سعدی‌شناسی به بخش خصوصی واگذار می‌كنیم، از وجود حدود ۲ هزار صنعتگر گردشگری در فارس خبر داد و گفت: با توجه به اعتباراتی كه در زمینه اشتغال و كارآفرینی بوده است تا سال گذشته ۸۹۰ پرونده از تسهیلات استفاده می‌كردند تا اشتغال خوبی در این زمینه صورت گیرد.
وی با تصریح اینكه ظرفیت اقامتی ما بعد از مشهد و تهران نسبت به سایر استان‌ها خوب است، گفت: تقریباً ۲۱۰ مركز اقامتی داریم و یكی از فعالیت‌های جدیدی كه شروع كردیم راه‌اندازی اقامتگاه‌ها بوم‌گردی در روستاها و شهرهاست تا مهاجرت جمعیت را معكوس كنیم و تاكنون ۵۰ مجوز این‌‌گونه اقامتگاه‌ها را صادر كرد و تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ عدد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار