استاندار فارس گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود آب باید در این استان زنجیره فرآوری گیاهان دارویی باید مورد و ترویج قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 23 May 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: اسماعیل تبادار در سفر به شهرستان مرودشت و در بازدید از طرح تولید گیاهان دارویی ناسوت و کاغذ سازی زاگرس با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح‌ها در ایجاد اشتغال و توسعه استان اظهار داشت: این طرح چند وجهی است و علاوه بر ارائه آموزش‌های حرفه‌ای، در بحث زنبورداری و فرآوری گیاهان دارویی نیز فعالیت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مدیران طرح ناسوت ابتدا از شناخت بازار شروع کرده و بازاریابی را در مرحله اول فعالیت خود انجام داده‌اند، افزود: در شرایطی که هنوز چرخه تولید در این مجوعه کامل نشده است بازارهای صادراتی تولیدات این مجموعه فراهم شده است و موفق شده‌اند محصولاتی مانند زعفران و عسل را به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی با تاکید بر این که در طرح ناسوت فراوری گیاهان دارویی به صورت دانش بنیان صورت می‌گیرد، ادامه داد: در موضوع بهره‌گیری از آب شور کارشناسان تحقیق و توسعه این مجموعه موفق شده‌اند با دانش فنی بومی، آب مورد استفاده برای کشاورزی منطقه را تولید کرده و از پساب تولیدی نیز کود لازم برای کشاورزی را فراهم کنند.

استاندار فارس گفت: امیدوارم در فارس که در زمینه کشاورزی جایگاه برجسته ای دارد این گونه مجموعه‌ها که زنجیره تولید و فرآوری گیاهان دارویی را با رویکرد دانش بنیان صورت داده‌اند ایجاد شود و طرح ناسوت می تواند در این زمینه به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.

تبادار با بیان اینکه هر کدام از مدیران این مجموعه دانش خاصی در حوزه خاک، کشاورزی، حوزه آب و بازاریابی دارند، تصریح کرد: طرح ناسوت در ابتدای راه است و باید با ارائه تسهیلات و کمک‌های مورد نیاز، به اوج شکوفایی برسد و به عنوان یک الگو در استان فارس و کشور مطرح شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که شهرستان مرودشت قطب کشاورزی بوده، هست و خواهد بود، تاکید کرد: بحران آب باید نگاه ما را در حوزه کشاورزی تغییر دهد و مدیریت متناسب با اقتضائات زمان را دستور کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگزینی محصولات و یا توسعه زمینه های گلخانه ای باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مدیران باید در ارتباطات تنگاتنگ با مردم به آن ها توضیح دهند کشت‌های پرآب امکان پذیر نیست و کشت جایگزین متناسب با منطقه به کشاورزان معرفی شود و اگر کشت برخی محصولات را ممنوع می‌کنیم باید زمینه‌ای که معاش مردم را تامین کند، فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار