رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:به‌طورکلی در کشور وضعیت خوبی در سرانه فضای سبز شهری به‌جز شهرهای ساحلی نداریم؛ در دنیا 20 تا 25 مترمربع سرانه فضای سبز شهری است و در کشورمان به 7 الی 12 مترمربع می‌رسد که البته در شیراز اوضاع بهتر بوده و با احتساب باغاتِ در تملک شهرداری و پارک‌ها بین 22 الی 23 مترمربع است و در آینده نیز با تهیه نقشه فضای سبز آمار دقیق‌تری به اطلاع مردم خواهد رسید.
کد خبر: ۶۰۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 23 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:جهانبخش میرزاوند در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فضای سبز اجتماعی در جهت استفاده آحاد مردم از فضای سبز شیراز، اظهار داشت: برای تحقق شهر سبز انسان‌محور، ایجاد فضای سبز اجتماعی یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند ما را به اهداف مدنظر سوق دهد.

وی ادامه داد: آبیاری فضای سبز دارای اهمیت است که متأسفانه تأسیسات و زیرساخت‌های آب فضای سبز جزیره‌ای بوده و ما تلاش می‌کنیم که تأسیسات انتقال آب را در قالب یک کمربند به هم متصل کنیم، عمده‌ترین منابع تأمین آب فضای سبز شهری، چاه‌ها هستند که با احداث مخازن انتقال آب به‌صورت مشترک انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در خصوص مبلمان شهری گفت: ما به دنبال برگزاری یک مسابقه طرحی مبلمان شهری هستیم تا به انتخاب بهترین طرح، مبلمان شهری تبدیل به یک برند شود. چندی پیش هم یکی از خیّرین شهرساز و فرهنگ‌ساز برای احداث 12 نیمکت در پیاده‌رو یکی از خیابان‌های این شهر اقدام کرد که امیدواریم با مشارکت خیرین، مبلمان شهری را بهبود ببخشیم.

میرزاوند از تشکیل گشت‌های ویژه حفاظت از فضای سبز شهری شیراز اعم از پارک‌ها، باغ‌ها، فضای سبز درون خانه‌ها و... خبر داد که با همکاری نیروی انتظامی انجام خواهد شد و مردم نیز با شماره‌ای که بعداً اعلام می‌شود، به‌منظور حفظ فضای سبز می‌توانند، شکایات و اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

این مقام مسؤول یادآور شد: دکتر مصلح شیرازی اولین خیر درختکار امسال بود که در فروردین‌ماه 500 درخت را اهدا کرد و در پارک مادر یعنی جنوبی‌ترین نقطه شهر کاشته شد.

وی در خصوص کمبود فضای سبز شهری در بافت تاریخی شیراز گفت: به خاطر تاریخی بودن و موقعیت بافت شیراز کمتر فضای کاشت درخت وجود دارد که البته با طراحی گلدان‌هایی تلاش خواهیم کرد تا حدودی فقر فضای سبز در بافت تاریخی جبران شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: به‌طورکلی در کشور وضعیت خوبی در سرانه فضای سبز شهری به‌جز شهرهای ساحلی نداریم؛ در دنیا 20 تا 25 مترمربع سرانه فضای سبز شهری است و در کشورمان به 7 الی 12 مترمربع می‌رسد که البته در شیراز اوضاع بهتر بوده و با احتساب باغاتِ در تملک شهرداری و پارک‌ها بین 22 الی 23 مترمربع است و در آینده نیز با تهیه نقشه فضای سبز آمار دقیق‌تری به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها و کاهش نزولات جوّی که از عوامل کم‌آبی هستند، ابراز داشت: در شرق شیراز و در منطقه 7 شهرداری، با شوری آب مواجه هستیم که با ایجاد مخزن آبی و رینگ تأسیسات آب شهری، شوری برطرف خواهد شد که البته باید نقشه شوری آب و فضای سبز تهیه شود تا گیاهان مقاوم در برابر آب‌ شور کشت شود.

به گفته این مقام مسؤول تا پایان سال جاری احداث اولین تصفیه‌خانه فاضلاب محلی در یکی از 4 نقطه شهر شیراز عملی خواهد شد.

میرزاوند با اشاره به اینکه همکاران ما تاکنون 250 نوع گل رز شناسایی کردند، اعلام کرد: تا اردیبهشت‌ماه سال آینده، باغ گل‌ها در شیراز برای استفاده عموم راه‌اندازی می‌شود که باغ ایرانی نیز در همان محل جانمایی می‌شود و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیز با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان دایر خواهد شد.

وی در خصوص ایمن‌سازی دستگاه‌های بازی در پارک‌ها خاطرنشان کرد: به تمام مناطق شهر شیراز دستورالعملی را صادر کردیم و بازرسانی هم اعزام شدند تا پارک‌هایی که بدون دستگاه‌های استاندارد فعالیت می‌کنند، تعطیل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار