در مراسمی از سامانه قفل مرکزی خودرو و پهپاد سمپاش رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 23 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس گفت: این دو محصول بر اساس شاخص نوآورانه، کارآفرینی و تجاری سازی شده معرفی شده است.

والی با بیان اینکه ١٢٠ شرکت دانش بنیان در فارس فعال هستند و این استان در کشور پیشگام است، افزود: تا پایان امسال ٤٠ طرح موفق و محصول دانش بنیان دیگر در فارس رونمایی می‌شود.
رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس با اشاره به اینکه تولید قفل مرکزی خودرو ، ١٠٠ درصد ایمنی دارد و از سرقت خودرو جلوگیری می کند، ادامه داد: این مرکز تا کنون ١٠ هزار نمونه قفل مرکزی تولید کرده است و قرار است که ٧٠٠ هزار نمونه از آن را به یکی از خودروسازان داخلی تحویل دهد.
والی با بیان اینکه این دو محصول برای نخستین بار در کشور تولید و تجاری سازی شده است، افزود: ساختار بدنه این پهپاد کامپوزیتی است که در خاورمیانه نمونه ندارد و نسبت به مدل چینی آن باکیفیت تر، ارزانتر و مطمئن‌تر است .
وی ادامه داد: این پهپاد در عرصه کشاورزی برای سم پاشی محصولات باغی و زراعی تولید شده است و به دلیل پایداری بالا در شرایط آب و هوایی به محصول نوآورانه تبدیل شده است.
تبادار استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: سیر حرکتی اقتصاد به سمت طرح‌های دانش بنیان رفته است و این ظرفیت در فارس باید به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای که به اشتغال و کارآفرینی نگاه می کند باید به سمت حمایت از طرح‌های دانش بنیان گام بردارد، افزود: بایستی تلاش شود در فارس نگاه از مراکز فنی و حرفه‌ای به سمت فضای صنعتی سوق داده شود و این امر ، رونق اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی را در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار