حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام امروز با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۱۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 23 May 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس گفت: باید این باور دینی در همه ارکان ارتش جمهوری اسلامی وجود داشته باشد که پیروزی در میدان نبرد به امکانات و تجهیزات و ادوات وابسته نیست.
امام جمعه شیراز یادآور شد: در آزادسازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس با چشم خودمان دیدیم که لشکری که ابرقدرت‌ها امکانات، تجهیزات، ادوات و دانش فنی و نظامی را در اختیارش گذاشته بودند تا چهره اسلام را از کشور ما پاک کند، با حکم خدواند در برابر توان تجهیزاتی محدود ما شکست خورد.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بر جمع آوری تجهیزات نظامی و آمادگی دفاعی تاکید کرده است، گفت: با تلاش نیرو‌های مسلح کشورمان امروز پیشرفت‌های زیادی در صنایع دفاعی داشته ایم و باید این حرکت ادامه یابد، اما لازم است عقیدتی سیاسی یگان‌های نظامی صمیمانه معارف دینی را در اختیار سربازان و نیرو‌های نظامی قرار دهند تا باور‌های اعتقادی و دینی بیش از گذشته در همه ارکان نظامی تقویت شود.
نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: هر چند امروز قدرت و توان دفاعی کشورمان قابل انکار نیست، اما امیدواریم این قدرت به حدی برسد که سلطه گران هم مجبور به پذیرش این عظمت شوند.
پیش از سخنان نماینده، ولی فقیه در استان فارس، امیر سرتیپ وجیه الله جمشیدی فرمانده ارشد منطقه نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت توان رزمی و دفاعی یگان‌های ارتش مستقر در استان فارس ارائه کرد.
امیر جمشیدی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله ایمانی انتصاب نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از آمادگی یگان‌های ارتش در استان فارس برای خدمت گذاری به مردم استان خبر داد.
وی یادآور شد: دو تیپ ۳۷ زرهی و ۵۵ هوابرد همواره در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را در پیروزی‌ها ایفا کردند و این دو تیپ قهرمان زیر نظر قرارگاه فتح سخت‌ترین عملیات‌ها را انجام دادند تا زمینه آزادسازی خرمشهر فراهم شود.
امیر جمشیدی افزود: تیپ ۵۵ هوابرد به واسطه پیروزی‌های پی در پی در عرصه‌های نبرد درمیان نیرو‌های بعثی به عقرب سیاه شهرت داشت و همواره از ترس این تیپ تمام تحرکات و نقل و انتقالات این تیپ زیر نظر دشمن بود.دیدار نماینده ولی فقیه در فارس با فرماندهان ارتش استان
وی به نقش نیرو‌های ارتش در کمک به حل بحران‌ها اشاره کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاعات دنا نیرو‌های ارتش به سرعت وارد عمل و موفق به انجام مأموریت شان شدند.
وی تاکید کرد: نیرو‌های ارتش به عنوان نیرو‌هایی زبده و آموزش دیده با حفظ آمادگی خود هر لحظه پا به رکاب و آماده هستند تا در کنار ماموریت اصلی اش در مأموریت‌های مختلف به مردم عزیزمان خدمت کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار