امام‌جمعه شیراز:در تحلیل مسائل نظامی نباید تنها به ابزار و تجهیزات جنگی تکیه کرد بلکه مؤلفه‌های بسیاری در این قضیه نقش دارند که از همه مهم‌تر نیروی ایمان کارکنان است.
کد خبر: ۶۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 23 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در دیدار فرمانده ارشد آجا در فارس و کهکیلویه و بویراحمد و جمعی از فرماندهان ارتش مستقر در استان فارس با وی، ضمن تاکید بر قدرت ایمان در پیروزی بر دشمنان، اظهار داشت: در دفاع مقدس باوجودی که صدام از جانب چندین کشور حمایت نظامی می‌شد و ما نیز امکانات کمی داشتیم، اما همگان دیدند که با نیروی ایمان، کشور ما پیروز شد.

وی با اشاره به تجربیات تاریخی در سرنگونی قدرت‌های غیر خدایی، افزود: هنگامی‌که نصرت خداوند فرا رسد، یک پشه باعث نابودی نمرود زمان می‌شود، بنابراین در کنار استفاده از فناوری‌های روز، باید این نکته را متوجه باشیم که توفیق و پیروزی نهایی از جانب خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: تقویت باور دینی در کنار استفاده از فناوری روز در نیروهای مسلح، قدرت نظامی را دوچندان خواهد کرد چراکه امداد الهی را در پی خواهد داشت.

دژکام همچنین گفت: آن روز با دست‌خالی در جنگ تحمیلی 8 ساله پیروز شدیم، امروز نیز اگرچه ازنظر امکانات نظامی وضعیت مناسبی داریم اما بازهم دلمان با خدا است، چراکه نصرت حقیقی از جانب پروردگار می‌رسد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه آسمان و زمین لشگر خدا است، تصریح کرد: صمیمانه باید معارف دین را در اختیار نیروهای نظامی قرار داد تا باور دینی و خدایی را در آنان تقویت کرد.

وی افزود: باید به حدی از ایمان و قدرت نظامی برسیم که ابرقدرت‌ها مجبور شوند قدرت را ما را بپذیرند و رسیدن به این مهم، در سایه تقویت نیروی ایمان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در جمع‌بندی سخنان خود نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مواردی که مطرح شد، در تحلیل مسائل نظامی نباید تنها به ابزار و تجهیزات جنگی تکیه کرد بلکه مؤلفه‌های بسیاری در این قضیه نقش دارند که از همه مهم‌تر نیروی ایمان کارکنان است.

یادآور می‌شود در این دیدار امیر سرتیپ وجیه الله جمشیدی فرمانده ارشد آجا در فارس و کهکیلویه و بویر احمد نیز گزارشی از یگان‌های تحت فرماندهی خود را در محضر نماینده ولی‌فقیه در فارس ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار