عاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: افراد در مورد گرفتن روزه وهمچنین نحوه مصرف داروها در ماه رمضان باید با پزشک و داروساز مشورت کنند و چنانچه مبتلا به بیماری خاصی باشند که مجبور به مصرف دارو در ایام رمضان شوند، قبل از هر چیز با پزشک معالج خود مشورت کنند.
کد خبر: ۶۱۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 23 May 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر مریم بهمنیار اظهارداشت: استفاده خودسرانه از داروهای ضد بارداری ترکیبی در بانوان برای قطع خونریزی دوران قاعدگی و با هدف کامل گرفتن روزه در ماه رمضان، عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: استفاده خودسرانه از داروهای ضد بارداری ترکیبی مانند LD در بانوان با هدف قطع خونریزی دوران قاعدگی و به منظور کامل کردن روزه در ماه رمضان، عواقب خطرناکی مانند اختلالات انعقادی و ایجاد لخته در عروق اندامهای تحتانی و حتی عروق مغزی به دنبال خواهد داشت.
معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اضافه کرد:مبتلایان به بیماری مزمن مانند فشارخون، دیابت، بیماری های گوارشی، اعصاب و روان، قلبی عروقی، تنفسی و اختلالات کلیوی درمورد گرفتن روزه، نحوه مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان، با پزشک و داروساز مشورت کنند.
به گفته وی اثربخشی بسیاری از داروها، ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آنها در زمان معین دارد، افراد در ایام روزه داری خودسرانه نوبت داروی خود را قطع نکنند.
وی بیان کرد: بیماران دیابتی باید پیش از شروع ماه مبارک تحت بررسی پزشکی قرار گیرند واز نظر سطح قند خون، فشار خون، چربی خون، انعقاد خون و بررسی های کلی وضعیت بیوشیمی خون بررسی شوند و بر این اساس رژیم غذایی و دارویی مختص هر بیمار قبل از شروع ماه مبارک تعیین شود.
این پزشک بیان کرد: بیماران و خانواده هایشان باید در رابطه با خطرات احتمالی تهدید کننده بیمار در ایام روزه داری مورد مشاوره قرار گیرند.
به گفته وی در مورد علائم افزایش و کاهش قند خون، اندازه گیری قند خون، تنظیم وعده های غذایی، فعالیت بدنی و مصرف داروها در ماه مبارک باید آموزش لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار