نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اوقاف نمی تواند هم متصرف و هم ناظر باشد،گفت: لازم است اهرم نظارتی اوقاف و امور خیریه فارس تقویت و تا حد ممکن نقش تولیت به متولیان واگذار شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 24 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام، در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در شیراز، تولیت و نظارت را در حوزه اوقاف مهم توصیف و اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه اگر نظارت را به خوبی انجام دهد و حقوق موقوفه را منطبق با نیت واقف اخذ و صرف کند و همچنین اجازه دهد که متولی میدان دار امور باشد در این صورت موقوفه رشد خواهد کرد.
امام جمعه شیراز، خطاب به مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، گفت: نقش نظارتی اوقاف را تقویت، حق النظاره را دریافت و تا حد ممکن نقش تولیت را به متولی واگذار کنید.
آیت الله دژکام همچنین بر موضوع راهنمایی و ارایه مشاوره به متولیان از سوی کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تاکید کرد و اظهار داشت: اجازه دهید تولیت درگیر اداره موقوفه باشد و در این صورت برکت وقف نیز افزایش خواهد یافت.
وی، اعمال مدیریت در حوزه اوقاف را امر بسیار مهمی دانست و گفت: ضعفی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود این است که بعضی از متولیان حقوق موقوفه را ضایع کنند که در این صورت شرع مقدس این وظیفه را بر عهده ولی فقیه گذاشته که بر این مساله نظارت کند.
آیت الله دژکام اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه در کشور حرکت های رو به پیشرفت خوبی داشته و مقایسه علمکرد این نهاد نسبت به قبل از انقلاب، تفاوت ها را نمایان می کند.
وی، استان فارس را در حوزه وقف یک نمونه در کشور توصیف و بیان کرد: از لحاظ تعداد موقوفه و حجم کار، اوقاف فارس بعد از تهران دومین استان کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار