فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به حضور تعداد زیادی از مردم در جایگاه های سوخت برای پر کردن باک های بنزین خودروها گفت: مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند چرا که هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 24 May 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:حیدر عالیشوندی افزود: تولید و عرضه سوخت در پالایشگاه شیراز تامین می شود و پایانه بارگیری کاملا فعال است و نفتکش های سوخت رسان نیز مشغول عرضه هستند لذا مردم هیچ دل نگرانی برای تامین سوخت نداشته باشند.
عالیشوندی افزود: از ساعت 11 روز گذشته نفتکش ها به انجام وظیفه و سوخت رسانی ادامه دادند و سوخت رسانی طبق روال عادی انجام می شود.
وی بیان کرد: در شهرستان شیراز روزانه یک میلیون و 700 هزار لیتر سوخت مورد نیاز روزهای عادی بوده است که روز گذشته دو میلیون و700 هزار لیتر سوخت به جایگاه های سوخت رسانی تزریق کردیم.
وی ادامه داد: همین وضعیت ادامه دارد و هیچ نگرانی در رابطه با تامین سوخت در جایگاه ها وجود ندارد و حداکثر تا همین امروز وضعیت به حالت عادی بازمی گردد.
فرماندار شیراز همچنین از همکاری دست اندرکاران عرضه سوخت اعم از پالایشگاه ها، پایانه های انبار سوخت، رانندگان زحمتکش توزیع کننده سوخت و جایگاه داران زحمتکش تقدیر و تشکر کرد و از مردم خواست به شایعات بی اساس توجه نکنند و در پایان ساعات شب به جایگاه های سوخت مراجعه کنند.
عالیشوندی همچنین درباره اقدام برخی سوء استفاده کنندگان در فروش غیرقانونی بنزین افزود: در این زمینه سازمان های متولی بازرسی و نظارت فعال هستند و با تخلفات برخورد می کنند.
وی ادامه داد: درخواست کامیون داران، افزایش نرخ حمل و نقل بود که در نشست روز گذشته با انجمن ها و شرکت های تعاونی و مجموعه رانندگان خواسته های آنان را سوال کردیم که پیگیر حل آن خواهیم بود.
توقف فعالیت رانندگان تانکرهای حامل سوخت در استان فارس سبب شد که از سه شنبه شب (یکم خرداد) صف های طولانی در مقابل برخی جایگاه های عرضه سوخت در شیراز و برخی دیگر شهرهای فارس تشکیل شود.
آنگونه که عضو انجمن صنفی تانکرداران استان فارس، چهارشنبه به ایرنا گفت: یکی از خواسته های رانندگان تانکرهای حامل سوخت بحث افزایش قیمت است چرا که از سال 93 تاکنون هیچ افزایش قیمتی در این بخش اتفاق نیافتاده است.
مسعود رضازادگان ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ها، ادامه فعالیت تانکرداران با کرایه فعلی ممکن نیست و چون پیگیری ها و تقاضاهای مکرر ما مبنی بر افزایش کرایه بدون پاسخ ماند ناگزیر فعالیت خود را متوقف کردیم.
وی بیان کرد: با توجه به حضور مسئولان در بین رانندگان و قول مساعدی که برای پیگیری و حل این مشکل دادند ما آمادگی داریم که سوخت مورد نیاز جایگاه های سوخت را تامین کنیم.
اقدام تانکرداران موجب بروز اختلال در سوختگیری خودروها، آمد و شد شهروندان، بروز ترافیک در برخی خیابان ها و مراجعه دسته جمعی مردم به جایگاه های سوخت در فارس شد.
هر چند قطع شدن فعالیت کامیون داران جنبه ملی و کشوری دارد و از قبل در این زمینه اطلاع رسانی هایی شده است اما شدت مراجعات در برخی از جایگاه های استان فارس بیش از سایر مناطق بود.
بر اساس آمار شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس، روزانه در کلانشهر شیراز پنج میلیون و 200 هزار لیتر بنزین مصرف می شود.
در شیراز افزون بر مصرف روزانه، حدود 2 میلیون و 100 هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی بنزین وجود دارد و این میزان ذخیره سازی بر اساس عرف و معیارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی مطلوب است.
استان فارس دارای 408 جایگاه عرضه سوخت است که از این تعداد 267 باب آن جایگاه عرضه سوخت مایع با سه هزار نازل و 141 باب جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) با 762 نازل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار