سرپرست بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد گفت: یک تومور ۳ کیلوگرمی از ناحیه شکم یک بیمار در این بیمارستان، خارج شد.
کد خبر: ۶۱۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 26 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سجاد احمدی جورقی سرپرست بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد با اشاره به خروج تومور ۳ کیلوگرمی در ناحیه شکم یک بیمار در این بیمارستان، گفت: این تومور به قسمت روده خانمی ۲۵ ساله چسبیده بود که با تلاش پزشکان، خارج شد.

مجید فروزش متخصص جراح عمومی و سرپرست تیم جراحی نیز پس از انجام این عمل جراحی، اظهار کرد: وضعیت عمومی این بیمار مساعد است و پس از انجام آزمایش پاتولوژی بر روی تومور خارج شده، اقدامات درمانی تکمیلی برای او انجام می‌شود.

وی ادامه داد: توده شکمی به معنی رشد غیرطبیعی سلول‌ها در شکم است که باعث تورم قابل مشاهده شده و ممکن است شکل شکم را تغییر دهد.
فروزش افزود: یک فرد مبتلا به توده شکمی، ممکن است افزایش وزن و نشانه‌هایی مانند درد شکم و نفخ را نیز تجربه کند.

خروج توده ۳ کیلوگرمی از شکم بیمار

وی توده‌های شکمی می‌توانند ناشی از عوامل مختلفی شامل آسیب، کیست، تومور خوش‌خیم، سرطان یا بیماری‌های دیگر باشند؛ اگر کیست و توده داخل شکم بیمار درد و تورم زیادی داشته باشد، پزشک ممکن است عمل جراحی را برای برداشتن توده تجویز کند، اما در صورتی که برداشتن این توده خطرناک باشد، روش‌های کوچک کردن آن در دستور کار تیم پزشکی قرار می‌گیرد.

متخصص جراح عمومی و سرپرست تیم جراحی با بیان اینکه شیمی‌درمانی و پرتودرمانی روش‌هایی هستند که توده را کوچک می‌کنند، اضافه کرد: پس از استفاده از این روش‌ها و کوچک شدن توده، پزشکان اقدام به برداشتن آن می‌کنند، این دو روش برای افرادی که توده‌های سرطانی در شکم دارند، تجویز می‌شود.
فروزش ادامه داد: توده‌هایی که با تغییر در هورمون‌ها مانند کیست تخمدان ایجاد می‌شوند، ممکن است با دارو‌های جایگزینی هورمون یا دوز کم هورمون قرص‌های ضد بارداری، درمان شوند.

این پزشک جراح، تورم در ناحیه توده، درد شکم، احساس پری شکم، حالت تهوع، استفراغ، افزایش وزن ناخواسته، ناتوانی در دفع ادرار و ناتوانی در دفع مدفوع را از نشانه‌های توده‌های شکمی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار